نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰

شایعه: اواسط سپتامبر یک رویداد اختصاصی برای پلی استیشن 5 برگزار می‌شود

Dusk Golem از اینسایدرهای شناخته شده‌ی دنیای بازی، در اظهارات جدید خود درباره احتمال برگزاری رویداد PS5 در اواسط ماه سپتامبر و همچنین بازی‌های Monster Hunter و Silent Hill صحبت کرده است.

Dusk Golem یا همان AestheticGamer یکی از منابع آگاه در صنعت بازی‌های ویدیویی است که در گذشته اطلاعات موثقی را در ارتباط با بازی‌ها و سایر اتفاقات دنیای بازی فاش کرده است. وی در جدیدترین اظهارنظر خود توییت جدیدی را در اکانت شخصی خود منتشر کرده که اطلاعات مهمی را در بر می‌گیرد.

مهم‌ترین موضوعی که در پیام‌های کوتاه Dusk Golem به آن اشاره شده، احتمال برگزاری یک رویداد اختصاصی پلی ‌استیشن 5 در نیمه اول ماه سپتامبر است. قبلاً گزارشاتی مبنی بر رونمایی از اطلاعات جدید PS5 در اواخر ماه اوت منتشر شده بود که با نزدیک شدن به آخرین روز این ماه، هنوز خبری مبنی بر تأیید این ادعا منتشر نشده است. البته ممکن است برنامه‌های سونی بنابه دلایلی به تعویق افتاده و به زمان دیگری موکول شده باشد.

در شرایطی که گمانه زنی‌ها و تکاپوی کاربران برای اطلاع از قیمت و تاریخ دقیق عرضه کنسول نسل نهمی سونی به اوج خود رسیده، به نظر می‌رسد که اواسط ماه سپتامبر زمان مناسبی برای رونمایی از اطلاعات نهایی این کنسول باشد. اما حالا که بحث PS5 مطرح شده، جا دارد به یکی دیگر از شایعاتی که تقریباً کل سال ۲۰۲۰ را با آن درگیر بودیم اشاره‌ای داشته باشیم.

حالا دیگر مدتی هست که صحبت‌هایی مبنی بر ساخت نسخه ریبوت بازی Silent Hill توسط سونی و کونامی و عرضه انحصاری آن برای پلی‌استیشن 5 مطرح می‌شود. اما باوجود فاش شدن اطلاعات متعدد و موثق و گمانه‌زنی‌های بسیاری در در این رابطه مطرح شده، هنوز به‌صورت رسمی از این بازی رونمایی نشده است. Dusk Golem در توییت جدید خود مجدداً به ادامه فرایند ساخت این بازی تأکید داشته و رونمایی از آن را برای آینده نزدیک محتمل می‌داند.

لوگوی بازی سایلنت هیل

مجموعه‌ بازی‌های دیگری که در اظهارات جدید داسک گولم از آن نام برده شده، سری Monster Hunter استودیوی کپکام است. AestheticGamer ادعا می‌کند که بازی جدید این مجموعه برای نینتندو سوییچ در حال ساخت بوده و به‌زودی معرفی خواهد شد. البته در اواسط سپتامبر قسمت جدید برنامه Nintendo Direct نیز پخش می‌شود که احتمال صحت این ادعا را بیشتر می‌کند. ضمن اینکه کپکام اخیراً اعلام کرده بود که نسخه جدید Monster Hunter بیشتر به مخاطبان جوان‌تر اختصاص خواهد داشت.

جالب اینجا است که Dusk Golem ادعا می‌کند این بازی با استفاده از یک نسخه بهینه‌سازی شده و سازگار با کنسول‌های سوییچ از موتور گرافیکی RE Engine در دست ساخت است. کپکام موتور بازی‌سازی RE را اولین‌بار برای بازی Resident Evil 7 مورد استفاده قرار داده و بعد از آن نسخه‌های بازسازی شده Resident Evil 2، Resident Evil 3، بازی Devil May Cry 5 و همچنین Resident Evil Village به وسیله آن ساخته شدند.

پوستر بازی مانستر هانتر ورلد

مورد دیگری که داسک گولم در میان توضیحات خود به آن اشاره داشته، معرفی محتوای جدیدی در ارتباط با سری Shenmue است که انتظار می‌رود طی یکی دو هفته آینده رونمایی شود. البته او در ادامه اظهار داشته که این بازی «کوچکتر از Shenmue 4  ولی بزرگتر از مجموعه رمان‌های آن» بوده و درواقع شفاف سازی می‌کند که منظور او Shenmue 4 نخواهد بود. ظاهراً این مورد «بیشتر برای افرادی است که برای داستان‌های Shenmue  اهمیت قائل هستند».

توییت کوتاه داسک گولم اطلاعات زیادی را در زمینه‌های مختلف شامل می‌شود که باید دید تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهند بود. همان‌طور که همیشه در خصوص اطلاعات فاش شده از سوی اینسایدرها گفته می‌شود، بهتر است این موارد را فعلاً در حد شایعه بدانیم. در هر حال، بیشتر مواردی که در این پیام به آن‌ها اشاره شده، قرار است به‌زودی رونمایی شوند. بنابراین به‌زودی صحت یا عدم اعتبار این شایعات مشخص خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده