// جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

بررسی بازی Tell Me Why از دید سایت‌های معتبر دنیا

با انتشار اولین اپیزود از بازی Tell Me Why، میانگین نمرات بازی هم منتشر شده است و شاهد عملکرد خوبی از جدیدترین ساخته دونت‌ناد اینترتینمنت هستیم. 

دونت‌ناد اینترتینمنت (Dontnod Entertainment) با ساخت مجموعه Life is Strange نشان داد که استودیو توانایی در ساخت بازی‌های اپیزودیک داستان محور است. در جریان رویداد X019 سال گذشته بود که برای اولین‌بار شاهد رونمایی از بازی Tell Me Why بودیم. یک بازی اپیزودیک دیگر از سوی استودیو دونت‌ناد که داستان یک خواهر و برادر به نام‌های الیسون و تایلر را روایت می‌کند. برخلاف ساخته‌های قبلی این استودیو که هر قسمت از آن در فاصله زمانی‌هایی بیش از یک ماه عرضه می‌شدند، Tell Me Why در جریان سه قسمت و به‌صورت هفتگی در دسترس قرار می‌گیرد.

امروز اولین قسمت از بازی داستان محور Tell Me Why روانه بازار شده است و شاهد عملکرد خوبی از سوی این بازی هستیم. در ادامه کاربران زومجی می‌توانند نظرات بعضی از منتقدان بازی‌های ویدیویی را در مورد بازی Tell Me Why در زومجی مطالعه کنند و نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

Tell Me Why

  • سازنده: دونت‌ناد اینترتینمنت
  • ناشر: استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان
  • سبک: ماجراجویی

تایلر و السیون در حال صحبت کردن در بازی Tell Me Why

گیمزرادار+: ۱۰۰ از ۱۰۰

این یک شاهکار است، نه از لحاظ فنی، بلکه از نظر داستان و درگیر کردن قلب و روح انسان. 

AOTF: نمره ۸۰ از ۱۰۰

لحظه یا ویژگی خاصی وجود ندارد که به‌تنهایی ثابت کند که Tell Me Why یک بازی خارق‌العاده است، اما وقتی به عقب بر می‌گردم، واقعا خوشحالم که این بازی را تجربه کرده‌ام. داستان الیسون و تایلر عرضش تجربه را دارد و همچنان پس از نمایش تیتراژ پایانی، با شما زندگی خواهیم کرد.

گاد ایز گیک: ۸۰ از ۱۰۰

Tell Me Why با حساسیت و احترام به مسائل حساسی می‌پردازد. این موارد سبب شده تا داستانی محکم و قوی را مشاهده کنیم که درگذشته شاهد آن نبوده‌ایم.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

Tell Me Why به سوالی که در ابتدا در ذهن شما به‌وجود می‌آورد، جواب نمی‌دهد و شاید این نکته اصلی داستان است. بااین‌حال من در انتهای داستان احساسات مختلفی داشتم. من واقعا از شناختن تایلر و الیسون در طول داستان لذت بردم و از طرفی احساسی نامعلوم و دسیسه شکل برای داستان بازی داشتم. بااین‌حال من را ناامید کرد. این مشکل در تصمیم پایانی داستان، خود را نشان می‌دهد که از نظر نحوه ارائه و عقلانی بودن واکنش کاراکترها، بسیار بد است. بازی دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است که نقاط قوت، ارزش تجربه‌ی بازی را دارد، اما با روبه‌رو شدن با نقاط ضعف، فقط سر خود را تکان می‌دهید. 

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

دیالوگ‌های زیبا، گشت‌وگذار سرگرم کننده در شهر دلوس کراسینگ و داستان خوب آن درکنار پازل‌های سرگرم کننده از ویژگی‌های مثبت Tell Me Why است. موارد مرموزانه و طاقت فرسا داستان درکنار تصمیم‌گیری‌هایی که تاثیر زیادی ندارند، من را مجبور می‌کرد زمانی‌که به‌دنبال حقیقت هستم، بیشتر به‌دنبال عواقب کارهای خود و پیدا کردن موارد عمیق در دل داستان باشم.  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده