// شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

آپدیت ۶۶ گیگابایتی نسخه ایکس باکس وان Call of Duty: Modern Warfare برای رفع یک باگ گرافیکی

قصه‌ی ارائه‌ی آپدیت‌های حجیم توسط اینفینیتی وارد برای بازی Call of Duty: Modern Warfare تمام‌شدنی نیست. اکتیویژن برای رفع یک گلیچ گرافیکی اسلحه، گیمرهای ایکس‌باکس وان را وادار به دانلود ۶۶ گیگ کرد.

اگر یکی از مخاطبان بازی Call of Duty: Modern Warfare باشید که روی کنسول ایکس ‌باکس وان شرکت مایکروسافت به تجربه‌ی محصول مورد بحث می‌پردازند، بازی به‌تازگی شما را مجبور به دانلود ۶۶.۳ گیگ آپدیت کرده است. چرا؟ برای رفع یک گلیچ گرافیکی که پس از عرضه‌ی آپدیت قبلی بازی و با شروع فصل ۵ آن به وجود آمد. البته این باگ روی تمامی پلتفرم‌ها ظاهر شد. ولی کاربران کامپیوترهای شخصی و پلی اسیتشن 4 نیاز به انجام کاری بیشتر از دانلود آپدیت‌های ۰.۸۸ گیگابایتی، ۱.۲ گیگابایتی یا ۱.۸۳ گیگابایتی نداشتند. مسئله هم وقتی جدی‌تر می‌شود که گیمرها میزان حجیم بودن همیشگی فایل‌های این بازی «کالاف دیوتی» و آپدیت‌های آن مطابق هر استاندارد قابل تفکر را به یاد می‌آورند. بالاخره مشغول صحبت راجع به همان محصولی هستیم که اکثر گیمرها آن را به عدم بهینه‌سازی نرم‌افزاری متهم کرده‌اند.

اما در جدیدترین اخبار بازی، اکتیویژن و اینفینیتی وارد سیستم ارائه‌ی آپدیت روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس را مقصر این میزان از حجیم بودنِ فایل به‌روزرسانی خوانده‌اند: «مشکل به‌خاطر یک باگ موجود اما پیدا نشده در سیستم آپدیت بازی‌های ایکس‌باکس به وجود آمد. این باگ بدون افزایش حجم کلی اشغال‌شده توسط بازی روی کنسول، مخاطبان را مجبور به دانلود مجدد برخی از فایل‌هایی می‌کند که در به‌روزرسانی‌های قبلی دانلود شده بودند. به همین خاطر حجم کلی آپدیت شدیدا افزایش می‌یابد».

اکنون شما اگر بخواهید بازی Call of Duty Warzone را روی ایکس‌باکس وان نصب کنید به ۹۹.۵ گیگابایت فضای خالی احتیاج دارید که برای یک بازی بتل رویال، به طرز شوکه‌کننده‌ای زیاد است. تازه اگر بخواهید کل بازی Call of Duty: Modern Warfare را روی کنسول خود نصب داشته باشید، میزان حجم مورد نیاز به عدد ۱۸۳ گیگابایت می‌رسد. البته که بازی برای نصب رو کامپیوتر به بیشتر از ۲۰۰ گیگابایت فضای خالی احتیاج دارد!

گیمرها به‌شدت از انتشار این آپدیت‌های حجیم توسط اکتیویژن انتقاد کرده‌اند و پاسخ شرکت به اعتراضات را یک بهانه‌جویی بی‌فایده می‌دانند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده