نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰

یوشینوری اونو، تهیه کننده سری Street Fighter شرکت کپکام را ترک می‌کند

یوشینوری اونو، تهیه‌کننده سری‌ بازی‌های Street Fighter که از چهره‌های شناخته‌شده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، از شرکت بازی‌سازی Capcom خداحافظی کرد.

بنابر جدیدترین اخبار  بازی، یوشینوری اونو اخیرا از پایان دوران کاری سی ساله‌ی خود در شرکت بازی‌سازی کپکام (Capcom) خبر داده است. این چهره که اخیرا در مقام تهیه‌کننده مجموعه Street Fighter و مدیر برندینگ با کپکام همکاری می‌کرد، اعلام کرد در تابستان پیش‌رو همکاری خود را با این شرکت بازی‌سازی به پایان خواهد رساند. 

یوشینوری اونو با انتشار متنی در توییتر این خبر را اعلام کرد. او در این مطلب از هواداران و اهالی جامعه‌ی بازی‌های فایتینگ برای حمایت از وی در دوران کاری‌اش، تشکر کرد؛ او در متن مذکور درباره تجربه خود در تهیه مجموعه Street Fight به «اوقات خوب، اوقات بد و اوقاتی که وجود نداشته‌اند» اشاره کرد. یوشینوری اونو در بخشی از متن خود به شرحِ «قلبِ من مملو از قدردانی از کسانی است که از [این] برند با مهربانی و صمیمیت حمایت کرده‌اند.» نوشت و متن خداحافظی خود را عبارت مشهور «Shoryuken» خاتمه داد. 

چهره یوشینوری اونو از نمای پایین

یوشینوری اونو در ابتدا طی دهه ۹۰ میلادی برای ساخت صدای بازی‌ها وارد کپکام شد، او پیش از انجام کارهای مدیریتی روی بازی‌های Onimusha: Dawn of Dreams و Dead Rising و Shadow of Rome و Capcom Fighting Jam، به‌همراه کار روی مجموعه‌هایی مانند Mega Man و Muscle Bomber و Breath of Fire و Devil May Cry را تجربه کرده بود.

از یوشینوری اونو به‌عنوان محرکه‌ی اصلی بازگشت و زنده‌شدن مجموعه Street Fighter در سال ۲۰۰۸ یاد می‌شود. مجموعه‌ای که اساسا از نظر کپکام مرده و از بین رفته محسوب می‌شد. یوشینوری اونو در ساخت بازی Street Fighter IV و «بازگشت به ریشه‌ها»ی این بازی رایزنی‌های پیگیرانه‌ای کرد و این بازی نیز به موفقیتی شگفت‌انگیز دست پیدا کرد. او بعد از این اتفاق به رهبر اصلی این مجموعه‌ی پرچم‌دارِ فایتینگ تبدیل شد، او وظیفه نظارت بر تولید دنباله‌های اصلی این مجموعه، اسپین‌آف‌هایی همچون Street Fighter x Tekken و مجموعه اینترنتی Street Fighter: Resurrection و مسابقات ورزش‌های الکترونیک استریت فایتر (Capcom Pro-Tour League) را برعهده داشته است.

تصویرِ واجد متن خداحافظی یوشینوری اونو به قرار زیر است:

متن خداحافظی یوشینوری اونو


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده