نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

فروش نینتندو سوییچ از مرز ۶۱.۴۴ میلیون نسخه عبور کرد

کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ توانسته است تا بیش از ۶۱ میلیون نسخه فروش داشته باشد. 

با اینکه در ابتدای سال جاری میلادی بسیاری از افراد گمان می‌کردند که به‌دلیل انتشار کنسول‌های نسل نهمی شرکت‌های سونی و مایکروسافت در اواخر امسال، فروش کنسول نینتندو سوییچ دچار مشکل شود، اما طبق آخرین اخبار بازی، نینتندو با انتشار چندین بازی‌ بزرگ و برخی اقدامات دیگر، سال موفق دیگری را در حال سپری کردن است. در گزارش مالی اخیر این شرکت، نینتندو آماری از فروش کنسول هیبریدی خود را منتشر کرده که بسیار قابل‌توجه است. 

تا تاریخ ۳۰ ژوئن امسال (۱۰ تیر)، نینتندو موفق شده است که ۶۱.۴۴ میلیون دستگاه از کنسول سوییچ را به‌فروش برساند. این در حالی است که در سه‌ماه‌ی پیش از این تاریخ، تعداد ۵۵.۷۷ میلیون دستگاه به فروش‌ رسیده بود. به این ترتیب با فروش بیش از ۵.۶۷ میلیون نسخه در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی جاری، نینتندو توانست تا نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته ۱۶۶.۶ درصد رشد فروش داشته باشد که این موضوع نشان از محبوبیت روز‌افزون کنسول سوییچ در میان طرفداران بازی‌های ویدیویی دارد. از این تعداد فروش ۳.۰۵ میلیون به نسخه‌ی عادی و ۲.۶۲ میلیون به نسخه‌ی نینتندو سوییچ لایت اختصاص دارند. 

این آمار و ارقام برای شرکت نینتندو بسیار فوق‌العاده هستند. مخصوصا اگر این نکته را نیز در نظر بگیریم که به‌دلیل گسترش ویروس کرونا، نینتندو مدتی نتوانسته بود تا نیاز بازار را از لحاظ عرضه کنسول، تأمین کند و به همین دلیل به فروش این دستگاه تا حدی این موضوع آسیب زد. درواقع در گزارش مالی اخیر نینتندو به این موضوع می‌توان اشاره کرد و گفت که در تأمین قطعات برای ساخت کنسول دچار مشکل جدی شده بود اما در حال حاضر این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. 

نظر شما در مورد فروش بسیار خوب نینتندو سوییچ چیست؟ آیا با نزدیک شدن به تاریخ عرضه کنسول‌های نسل نهمی، روند خوب فروش این کنسول از بین خواهد رفت ؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده