نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱

شایعه: احتمال معرفی SOCOM جدید برای پلی استیشن 5

احتمال دارد نسخه‌ی جدید بازی SOCOM توسط Guerrilla Games برای کنسول نسل بعد سونی در دست ساخت باشد.

این روزها بازار شایعات پیرامون کنسول‌های نسل بعد و بازی‌های آن‌ها حسابی داغ شده و یکی از جدیدترین موارد هم به شایعه‌ای پیرامون تولید نسخه‌ی جدید SOCOM برای پلی استیشن 5 مربوط می‌شود.

سری بازی‌های SOCOM U.S. Navy SEALs کار خود را از سال ۲۰۰۲ با کنسول پلی استیشن 2 آغاز کردند؛ بازی‌هایی که درکنار بخش داستانی و آفلاین، تمرکز زیادی هم روی حالت آنلاین و مبارزات چندنفره داشتند. ولی درنهایت SOCOM 4 که در سال ۲۰۱۱ برای پلی استیشن 3 منتشر شد، پس از ۱۰ نسخه به عمر این مجموعه پایان داد و حتی استودیوی سازنده‌ی آن یعنی Zipper Interactive به‌عنوان یکی از استودیوهای زیرمجموعه‌ی سونی هم یک سال بعد، پس از تولید بازی Unit 13 برای همیشه تعطیل شد.

در طول این سال‌ها شایعات مختلفی در مورد احیای این مجموعه به گوش رسیده و این‌بار شایعه از طرف کسی است که پیش از این به درستی از تاریخ برگزاری State of Play بعدی خبر داده بود (برنامه‌ای که بامداد جمعه ساعت ۰۰:۳۰ پخش می‌شود). فرد موردنظر در بخشی از صحبت‌های خود به تولید نسخه‌ی جدیدی از بازی SOCOM نیز اشاره کرده و آن‌را اثری مرتبط با پلی‌استیشن 5 می‌داند؛ بازی‌ای که از ماه‌ها قبل در دست ساخت بوده و حتی احتمال دارد هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول نسل بعد سونی منتشر شود.

استودیوی سازنده‌ی بازی نیز گوریلا گیمز (Guerrilla Games) معرفی شده که این روزها بازی Horizon: Forbidden West را برای پلی‌استیشن 5 آماده می‌کند. طبق این شایعه، تیم دوم گوریلا گیمز از هشت ماه قبل سرگرم ساخت SOCOM جدید بوده و این موضوع با شایعات قبلی ارتباط پیدا می‌کند که خبر از طراحی یک شوتر سوم شخص توسط تیم دوم گوریلا داده بودند. همچنین فهرست شغل‌های این استودیو در سال ۲۰۱۹ نیز حکایت از فعالیت آن‌ها در زمینه‌ی تولید یک بازی شوتر چندنفره داشته و همه‌ی این موارد دست به‌دست یکدیگر می‌دهند تا شایعه‌ی ساخت SOCOM قوی‌تر شود.

هرچند هنوز نمی‌توان با اطمینان از احیای بازی SOCOM پس از حدود یک دهه صحبت کرد ولی اگر این شایعه صحت داشته باشد هم با توجه به مدت زمان نه‌چندان طولانی‌ای که در دست تولید بوده، احتمالاً کار زیادی با بخش داستانی و تک‌نفره نخواهد داشت و شاید تمرکز کامل خود را روی بخش آنلاین بگذارد؛ اثری که اگر با کیفیت مناسبی تولید شود، می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده