نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵

بازی Final Fantasy XVI ممکن است انحصاری پلی استیشن 5 باشد

باتوجه‌به‌گفته‌های یکی از کاربران Resetera بازی Final Fantasy XVI در دست ساخت است و قرار است زودتر از آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، معرفی شود.

مدتی است که شایعات مربوط‌به نسخه‌ی بعدی از سری بازی‌های فاینال فانتزی از گوشه‌وکنار به گوش طرفداران می‌رسد. درحالی‌که به‌تازگی یک بازی جدید از این مجموعه راهی بازار شده؛ بازی Final Fantasy VII Remake که نخستین اپیزود از آن توانست موفقیت‌های بسیاری را برای این مجموعه به ارمغان آورد. بااین‌حال مدت چهار سال از عرضه‌ی آخرین قسمت اصلی از این مجموعه یعنی Final Fantasy XV می‌گذرد و شاید حالا کم‌کم نوبت آن باشد که درباره‌ی تازه‌ترین قسمت این سری بازی هم چیزهایی بشنویم. در این شرایط، شخصی پیدا شده که احتمالا اطلاعات سری‌ای درباره‌ی روند تولید این بازی دارد و طبق گفته‌های او، بازی بعدی از سری فاینال فنتزی قرار است به‌زودی معرفی شود.

طبق گفته‌های یکی از کاربران Resetera به نام Navtra بازی Final Fantasy XVI قرار است به‌زودی معرفی شود و این اتفاق زودتر از آنچه بسیاری ممکن است تصور کنند رخ خواهد داد. طبق گفته‌های Navtra آن‌ها می‌دانستند که این بازی در اصل قرار بود در کنفرانس معرفی بازی‌های نسل بعدی سونی که در ماه ژوئیه برگزار شد معرفی شود اما درنهایت شرکت اسکوئر انیکس در این کنفرانس فقط به معرفی بازی Project Athia پرداخت.

یکی دیگر از ادعاهای جالب این کاربر این بود که این بازی یعنی جدیدترین نسخه‌ی در دست تولید از سری Final Fantasy قرار است برای کنسول جدید سونی یعنی پلی ‌استیشن 5 حالتی انحصاری زمانی داشته باشد. درحالی‌که هنوز چیزی درباره‌ی این موضوع نمی‌دانیم، این کاربر جتی در بیان جزئیات پا را فراتر هم گذاشته و گفته این‌بار این بازی قرار است برای همیشه یکی از انحصاری‌های پلی ‌استیشن 5 باشد. ادعایی که باتوجه‌به وضعیت انحصار زمانی بازی Final Fantasy VII Remake دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

البته باز هم باید این موضوع را مدنظر داشت که هرآنچه توسط این منبع گفته شده هیچ‌یک به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت قطعی پذیرفت. بااین‌حال در روزهای اخیر شایعاتی بر این مبنی منتشر شده‌اند که سونی قصد دارد با بستن قراردادهای بیشتر با شرکت‌های ترد پارتی، بازی‌های انحصاری بیشتری را برای کنسول نسل بعدی‌اش فراهم کند. موضوعی که پیش‌تر با بازی‌هایی چون Deathloop و Ghostwire Tokyo آن را اثبات کرده است. به همین خاطر است که بعید به‌نظر نمی‌رسد قراردادهای بیشتری میان سونی و اسکوئر انیکس در جریان باشند.

طبق گفته‌های سونی، ‌این شرکت قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره‌ی کنسول پلی ‌استیشن 5 را در ماه اوت منتشر کند؛ پس اگر حرف‌های این کاربر صحت داشته باشند و بازی Final Fantasy XVI واقعا در دست ساخت باشد، به‌احتمال فراوان در این رویداد از آن رونمایی خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی این شایعات چیست؟ به‌نظر شما آیا ممکن است بازی بعدی از سری فاینال فانتزی انحصاری کنسول سونی باشد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده