نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

ایکس باکس از لوازم جانبی جدید برای دستگاه های موبایل رونمایی کرد

برند ایکس‌باکس با معرفی لوازم جانبی جدید خود برای پلتفرم موبایل، حضور خود در حوزه‌ی سخت‌افزاری موبایل گیمینگ را پررنگ‌تر می‌کند.

سری جدید محصولات ایکس‌باکس برای پلتفرم موبایل، به‌طور ویژه با درنظرگرفتن کلاود گیمینگ طراحی شده است. به‌خصوص مجموعه‌ی بزرگ بازی‌هایی که همزمان با آغاز به کار سرویس Xbox Game Pass Ultimate در تاریخ پانزدهم ماه سپتامبر (۲۵ شهریور)، در بستر Xcloud در دسترس قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه این لوازم، ویژه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و در حال حاضر از آیفون‌های اپل پشتیبانی نمی‌کنند. افرادی که علاقه‌مند به خرید گجت‌های جدید ایکس‌باکس باشند، می‌توانند از همین الان نسبت به سفارش خرید آن‌ها اقدام کنند.

در ادامه به معرفی شماری از لوازم جانبی جدید ایکس‌باکس که به منظور افزایش کیفیت تجربه موبایل گیمینگ ارائه شده، می‌پردازیم.

سری جدید کنترلرها و لوازم جانبی ایکس باکس برای موبایل

مجموعه‌ی محصولات سخت‌افزاری جدید ایکس‌باکس، با یک گجت بازطراحی شده از Razer Kishi آغاز می‌شود. این وسیله‌ی جانبی، با قرار دادن دو کنترلر در قسمت‌های بالایی و پایینی نمایشگر موبایل، عملاً گوشی هوشمند شما را به یک کنسول دستی شبیه به نینتندو سوییچ تبدیل می‌کند. این وسیله، با قیمت ۸۰ دلار در فروشگاه آمازون عرضه می‌شود. اما مدلی که به‌طور ویژه با کلیدها و استایل کنترلرهای ایکس‌باکس طراحی شده، حدود ۲۰ دلار هزینه‌ی بیشتر را برای خریداران به‌دنبال خواهد داشت.

اگر به‌دنبال یک کنترلر ارزان‌قیمت با طراحی قدیمی باشید نیز 8BitDo می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این دسته که درواقع یک مدل بازطراحی شده‌ از گیم پدهای Sn30 Pro Bluetooth است، رنگ بندی کلاسیک خود در کنسول‌های نینتندو را با ظاهری مدرن‌تر تعویض کرده است. این کنترلرها علاوه‌بر ویژگی‌های معمول خود، با یک کلید اضافی ایکس‌باکس و گیره‌های قابل تنظیم برای گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند. بنابراین کاربران می‌توانند از این وسیله روی تبلت‌های اندروید خود نیز استفاده کنند. 8BitDo Sn30 Pro از تاریخ ۲۱ سپتامبر با قیمت ۴۴.۹۹ دلار قابل خریداری خواهد بود. البته هم‌اکنون امکان پیش سفارش این محصول در آمازون وجود دارد.

گیره های نگه دارنده کنترلرهای ایکس باکس برای موبایل

البته جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که Xcloud از همین الان پشتیبانی خود از تمامی کنترلرهای وایرلس را آغاز کرده است. درواقع از یکجا به بعد، حتی از DualShock 4 پلی‌استیشن نیز می‌توان برای تجربه بازی‌های این بستر استفاده کرد. در صورتی که چنین رویکردی را در پیش داشته باشید نیز چند گیره‌ی نگه‌دارنده مخصوص برای خرید در دسترس قرار خواهد داشت. گیره‌های نگه‌دارنده جداگانه‌ی کنترلرهای ایکس‌باکس، با قیمت ۱۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده