نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

تاریخ اضافه شدن xCloud به سرویس Xbox Game Pass Ultimate مشخص شد

مایکروسافت زمان دقیق عرضه سرویس xCloud روی Xbox Game Pass Ultimate و برخی از بازی‌های آن را مشخص کرده است.

اشتراک Xbox Game Pass Ultimate در بالاترین ردیفِ سرویس‌های ایکس باکس گیم پس قرار می‌گیرد. اشتراکی که دسترسی به بسیاری از بازی‌های ایکس‌باکس و پی سی را محیا می‌کند و شامل ایکس‌باکس لایو گلد، تخفیف‌های ویژه و ویژگی‌های دیگر است. اشتراکی که از تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با اضافه شدن xCloud میزبان بیش از صد بازی قابل استریم روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی خواهد بود. علاوه‌بر این، مشترکان Xbox Game Pass Ultimate با نصب اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس گیم پس به فهرست‌ دوستان، اچیومنت‌ها، تنظیمات کنترلر و پیشرفت‌های خود در بازی‌ها دسترسی خواهند داشت.

بنابر اعلام مایکروسافت، فهرست کامل‌تر بازی‌های قابل استریم با xCloud با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آن منتشر خواهد شد. این شرکت اما اعلام کرده که بازی‌هایی همچون Destiny 2 و Sea of Thieves و Minecraft Dungeons و Gears 5 و Yakuza Kiwami 2 و بازی جدید سازنده‌ی Life is Strange یعنی Tell Me Why در روز عرضه با استفاده از xCloud قابل استریم خواهند بود، فهرستی بلندتر از این بازی‌ها در انتهای مطلب حاضر در دسترس است. از روز عرضه xCloud تمام بازی‌های استودیوهای ایکس‌باکس (Xbox Game Studios) به محض انتشار، برای استریم کردن در دسترس قرار خواهند گرفت.

کنترلر وایرلس‌دار ایکس‌باکس وان و دوال‌شوک 4 برای استریم کردن قابل استفاده خواهند بود. مایکروسافت همچنین با شرکت‌های Razer و PowerA و EightBitDo و NACON برای عرضه لوازم‌جانبی کلاود گیمینگ درحال همکاری است. لوازمی مانند کنترلرهای مخصوص سفر، پایه‌های نگهدارنده و کنترلرهایی با قابلیت جداسازی و اتصال به گوشی.

Project xCloud

مایکروسافت از عرضه xCloud‌ در ماه سپتامبر با عنوان «بتا» نام برده است و این قابلیت در ابتدا در ۲۲ کشوری که فهرست‌شان به‌قرار مقابل است در دسترس خواهد بود: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسپانیا، کره جنوبی، سوئد، سوییس، انگلستان و ایالات متحده امریکا. مایکروسافت می‌گوید عرضه این سرویس برای ۲۲ کشور به‌دلیل این است که آن‌ها این سرویس را برای میلیون‌ها گیمر طراحی کرده‌اند و می‌خواهند از پایداری آن اطمینان حاصل کنند.

افرادی که پیش از این ایکس‌باکس گیم‌پس آلتیمیت را خریداری نکرده‌اند، می‌توانند اولین اشتراک خود را با قیمت یک دلار تهیه کنند و قیمت اصلی ماهانه آن ۱۴.۹۹ دلار است. نسخه استاندارد و ماهانه گیم‌پس روی کنسول‌ها با قیمت ۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد. نسخه پی‌سیِ گیم‌پس که هنوز در حالت بتا است به قیمت ۴.۹۹ پوند در دسترس است.

در زیر می‌توانید فهرست تمام بازی‌هایی را که طبق اعلام مایکروسافت از روز ۱۵ ستامبر برای استریم کردن در دسترس خواهند بود مطالعه کنید.

نام بازی‌
Ark: Survival Evolved
Bleeding Edge
Costume Quest 2
Crackdown 3 (فقط بخش داستانی)
Destiny 2
F1 2019
Forza Horizon 4
Gears of War: Ultimate Edition
Gears of War 4
Gears 5 Ultimate Edition
Grounded
Halo 5: Guardians
Halo Wars: Definitive Edition
Halo Wars 2
Halo: The Master Chief Collection
Halo: Spartan Assault
Hellblade: Senua's Sacrifice
Killer Instinct Definitive Edition
Max: The Curse of Brotherhood
Minecraft Dungeons
The Outer Worlds
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition
Ori and the Will of the Wisps
Quantum Break
ReCore: Definitive Edition
Ryse: Son of Rome
Sea of Thieves: Anniversary Edition
State of Decay 2: Juggernaut Edition
Sunset Overdrive
Super Lucky's Tale
Tell Me Why
The Bard's Tale Trilogy
Wasteland 2: Director's Cut
Wasteland 3
Wasteland Remastered
Yakuza Kiwami 2


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده