نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

جدیدترین آمار فروش GTA V و Red Dead Redemption 2 حکایت از ادامه محبوبیت آن‌ها دارد

تا امروز ۱۳۵ میلیون نسخه GTA V و ۳۲ میلیون نسخه Red Dead Redemption 2 وارد بازار شده است.

شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) به‌عنوان شرکت مادر راک استار گیمز (Rockstar Games) به‌تازگی گزارش مالی خود را پیرامون درآمدهای سه‌ماهه‌ی اخیر اعلام کرده و در بخشی از آن شاهد آمار و ارقام جدیدی از دو بازی مطرح راک‌استار هستیم؛ بازی‌های GTA V و Red Dead Redemption 2 که همچنان به فروش بالای خود ادامه می‌دهند.

درحالی‌که تا پیش از این آخرین آمار منتشرشده از فروش بازی Red Dead Redemption 2 به عدد ۳۱ میلیون نسخه می‌رسید، اکنون بعد از گذشت سه ماه تعداد نسخه‌هایی که از این اثر وسترن راک‌استار وارد بازار شده به ۳۲ میلیون عدد رسیده است. از طرف دیگر هم آمار قبلی بازی GTA V به عدد ۱۳۰ میلیون نسخه اشاره داشت و در حال حاضر پس از سه ماه، تیک‌تو خبر از عرضه‌ی ۱۳۵ میلیون نسخه از اثر محبوب خود به بازار را داده است.

درعین‌حال بخش آنلاین هر دو بازی نیز همچنان فعال و پُر از مخاطب هستند، مخصوصاً GTA Online که میزان پرداخت‌های بازیکن‌ها در آن نسبت به سال گذشته ۱۵۵٪ افزایش داشته است. در همین زمینه استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک‌تو هم خبر از ادامه‌ی پشتیبانی راک‌استار از GTA Online و Red Dead Online در طول سال مالی جاری داده که البته باتوجه‌به محبوبیت عظیم و درآمدزایی بالای آن‌ها موضوع عجیبی هم نیست.

دراین‌میان یکی از مواردی که باعث شده تعداد مشتریان بخش آنلاین Grand Theft Auto V در این سه‌ماهه‌ی اخیر حتی از قبل هم بیشتر شوند، به عرضه‌ی نسخه‌ی رایگان بازی در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) برمی‌گردد؛ اتفاقی که در اواسط بهار شاهد آن بودیم و باعث شده راک‌استار مشتریان بیشتری برای بخش آنلاین اثر محبوب خود به‌دست آورد. و البته نکته‌ی جالب این‌جا است که حتی عرضه‌ی این نسخه‌ی رایگان هم آسیبی به فروش نسخه‌های عادی GTA V وارد نکرده و اتفاقاً فروش بازی در سه‌ماهه‌ای که پشت‌سر گذاشتیم، نسبت به دوره‌های مشابه قبلی در سال‌های اخیر بیشتر هم بوده است.

از طرف دیگر بازی GTA V سال آینده برای کنسول‌های پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس هم عرضه خواهد شد تا همچنان به حیات بلندمدت خود ادامه دهد و آمار فروش خیره‌کننده‌اش را حتی از این هم جلوتر ببرد.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده