نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

قطعات داخلی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به‌موقع عرضه و ارسال می‌شوند

لیزا سو، مدیر عامل شرکت AMD که وظیفه تولید تراشه‌های کنسول‌های نسل نهم را برعهده دارد، اعلام کرد تمام قطعات داخلی این دو کنسول به‌موقع و بدون تاخیر تولید و ارسال می‌شوند.

تا اتمام کار پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و ورود رسمی به کنسول‌های نسل نهم تقریبا چهارماه زمان باقی مانده و هنوز از اطلاعات کلیدی و مهمی چون قیمت نهایی و تاریخ دقیق عرضه آن‌ها اطلاعاتی منتشر نشده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش سونی و مایکروسافت به‌عنوان دو رقیب اصلی در نسل آینده، رویدادهایی جهت معرفی و نمایش تعدادی از بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 برگزار کردند؛ رویدادی که با بازخوردهای متفاوتی از طرف فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی نیز همراه بود.

از آنجایی که هنوز جزییات و اطلاعت زیادی اعلام نشده است و سونی و مایکروسافت در این زمینه خساست به‌خرج داده‌اند، بسیاری نگران تاثیر منفی ویروس کرونا مبنی‌بر تأخیر در زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هستند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد این دو کنسول در زمان مشخص شده در قفسه‌های فروشگاه‌‌ها جهت خرید دیده خواهند شد؛ چراکه اخیرا پیش لیزا سو، مدیرعامل شرکت AMD که وظیفه بخش تولید قطعات اصلی و مهم کنسول‌های نسل نهم را برعهده دارد، در گزارش مالی خود اعلام کرد تمام محصولات این شرکت ازجمله پردازنده هفت نانومتری برپایه معماری Zen3، کارت گرافیک RDNA 2 و تراشه‌های PS5 و ایکس باکس سری ایکس بدون تأخیر عرضه می‌شوند.

بااستناد به صحبت‌های سو به‌نظر می‌رسد طبق اعلام قبلی در تعطیلات پیش‌رو می‌توان بازی‌های جدید را با قدرت بیشتر روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تجربه کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده