نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

دفاع سازندگان بازی Halo Infinite از گرافیک آن

کریس لی از اعضای ارشد 343Industries به صحبت پیرامون گرافیک Halo Infinite و کیفیت صوتی بالای بازی پرداخته است.

با گذشت چند روز از نمایش بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس توسط مایکروسافت، همچنان حواشی پیرامون بازی هیلو اینفینیت (Halo Infinite) به پایان نرسیده و انتقادات در مورد گرافیک آن ادامه دارد. دراین‌میان کریس لی از مدیران استودیو 343 اینداستریز (343Industries) به دفاع از گرافیک بازی پرداخته و از کیفیت صوتی و موسیقی‌های آن هم تعریف کرده است.

لی که مدیر تیم تولید هیلو محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای با سایت WCCFTech از اهمیت 4K بودن بازی و ارتقای کیفیت آن تا زمان انتشار می‌گوید: «امیدوارم افرادی که از گرافیک هیلو اینفینیت انتقاد می‌کنند، به‌سراغ مشاهده‌ی آن در حالت 4K هم بروند و به نظر من بازی در این حالت است که کیفیت واقعی خود را نشان می‌دهد. ما همچنان در حال سپری کردن مراحل تولید بازی هستیم و اعضای تیم در حال کار روی رفع معایب و بهینه‌سازی آن هستند تا بتوانند انتهای امسال بهترین تجربه‌ی ممکن از هیلو را به هواداران تقدیم کنند.»

او در ادامه به ویژگی‌های خاص بازی و تفاوت‌های آن با نسخه‌های قبلی اشاره می‌کند: «ما بابت جاه‌طلبی‌های خود در این پروژه واقعاً هیجان‌زده هستیم و قصد ارائه‌ی اثری بسیار عظیم را داریم که در زمان انتشار در تعطیلات آخر سال ایرادات آن رفع شده باشد و طرفداران هیلو لذت زیادی از آن ببرند. همان‌طور که در دموی بازی هم مشاهده کرده‌اید، روی ایکس‌باکس سری ایکس به‌سراغ ارائه‌ی تجربه‌ای به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رویم که رزولوشن آن هم تا 4K می‌رسد؛ اثری با بالاترین کیفیت تصویر بین تمام بازی‌هایی که تا امروز تولید کرده‌ایم و ایکس‌باکس سری ایکس باعث می‌شود بابت پردازش هر پیکسل تا ۱۰ برابر بیشتر از هیلو 5 قدرت سخت‌افزاری در اختیار داشته باشیم، و نسخه‌ای از هیلو را خلق کنیم که تا امروز مشابهی نداشته و با کمک تکنیک‌های پیشرفته و قدرت کنسول نسل بعد مایکروسافت به تجربه‌ای متفاوت تبدیل خواهد شد.»

آرمور جدید مسترچیف در بازی Halo Infinite

درکنار گرافیک، بخش صوتی و موسیقی‌های بازی هم موضوع بحث لی بوده است؛ موسیقی‌هایی که توسط کرتیس شوایتزر و گرت کوکر نواخته می‌شوند و علاقمندان بازی Ori and the Will of the Wisps و نسخه‌ی قبلی آن حتماً با موسیقی‌های شنیدنی و زیبای کوکر آشنایی دارند.

لی در این زمینه می‌گوید: «موسیقی همواره اهمیت بالایی برای دنیای هیلو و طرفداران آن داشته و واقعاً خوشحالم که بعد از اضافه شدن کرتیس شوایتزر به تیم که در E3 سال گذشته خبر آن منتشر شد، اکنون گرت کوکر هم به تیم موسیقی بازی اضافه شده است. هر دو نفر به‌شکل فوق‌العاده‌ای در حال کار روی موسیقی‌های بازی هستند و بخشی از فعالیت‌های کوکر در این زمینه را هم در دموی اخیر شنیدیم. همچنین موتور صوتی ما هم برای هیلو اینفینیت به‌روزرسانی شده و با بهره گرفتن از قدرت ایکس‌باکس سری ایکس و ویژگی‌های صوتی این کنسول می‌تواند تجربه‌ای را رقم بزند که بازیکن‌ها را نسبت به قبل به‌شکل واقع‌گرایانه‌تری درون بازی غرق خواهد کرد.»

بازی هیلو اینفینیت در تعطیلات سال جاری برای ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد؛ بازی‌ای که برخلاف شایعات بخش چندنفره‌ی آن هم‌زمان با بخش داستانی عرضه می‌شود.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده