نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

حساب کاربری ZeRo، بازیکن حرفه‌ای سابق Super Smash Bros در توییچ مسدود شد

در پی لغو دسترسی شماری از کاربران حرفه‌ای Super Smash Bros به پلتفرم‌های مختلف گیمینگ، حساب کاربری ZeRo، از بازیکنان سابق Smash نیز در توییچ بن شد.

به‌دنبال جنبش اعتراضی «MeToo» در میان جامعه کاربران Super Smash Bros تقریباً در هریک از سطوح مختلف بازیکنان این بازی، اتهاماتی مانند آزار و اذیت علیه شماری از آن‌ها از جمله Gonzalo "ZeRo" Barrios مشهور به ZeRo مطرح شده است. ZeRo از بازیکنان حرفه‌ای سابق Smash 4 است که در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شده بود. حالا و با قطع دسترسی حساب کاربری ZeRo به توییچ، وی در هیچ یک از پلتفرم‌های آنلاین فعالیت نمی‌کند.

ZeRo که نام واقعی او، گونزالو باریوس (Gonzalo Barrios) است، سابقه بسیار موفقیت آمیزی در رقابت‌های Super Smash Bros دارد. وی که در کشور شیلی متولد شده، فعالیت حرفه‌ای خود را با شرکت در تورنمنت‌های مختلف آمریکای لاتین و همچنین ایالات متحده آغاز کرد. بعدها تیم Team Solo Mid در پی موفقیت‌های پی در پی او در رقابت‌های بازی Smash 4 زیرو را به جمع اعضای خود اضافه کرد. زیرو بعد از گذشت چند ماه تصمیم به جدایی از رقابت‌های Smash گرفته و مجدداً به استریم Ultimate و تولید محتوا در توییچ و یوتیوب پرداخت. در این مدت، زیرو یک قرارداد همکاری با تیم ورزش‌های الکترونیک Tempo Storm امضا کرد که براساس آن حقوق محتوای استریمینگ خود را به‌صورت انحصاری به فیسبوک واگذار می‌کرد.

ZeRo استریمر سابق توییچ

اما بعد از مطرح شدن یک سری اتهامات بر علیه این بازیکن حرفه‌ای، فیسبوک، Tempo Storm و حالا توییچ اقدام به مسدود کردن دسترسی او و قطع همکاری کردند. تیم eSports زیرو، چهارم ژوئیه قرارداد خود را با او فسخ کرد و فیسبوک نیز در روز بعد همین اقدام را در خصوص او عملی کرد. ZeRo در تاریخ سوم ژوئیه در توییتر اعلام کرده بود که دیگر در هیچ یک از مسابقات Super Smash Bros حاضر نشده و تمامی قراردادهای اسپانسرینگ خود را لغو خواهد کرد. Tempo Storm در خصوص مسدود شدن حساب کاربری زیرو در توییچ اعلام کرده که:

«امیدواریم همه بازیکنان درگیر با وضعیت کنونی، هرچه سریع‌تر با عبور از این شرایط دشوار مجدداً رقابت‌های esports را در آینده از سر بگیرند. وضعیت ناخوشایندی که برای جامعه کاربران Super Smash Bros ایجاد شد، بی‌سابقه و غیرمنتظره بود. باید از قربانیان شجاعی که مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند نیز برای جرأت بیان این اتفاقات تشکر کرد.»

کاربر حرفه ای Smash در توییچ

هفته‌ها و ماه‌های گذشته، برای بسیاری از اعضای جامعه بازیکنان Smash دوران تلخ ولی ضروری و مهمی بوده است. بسیاری از بازیکنانی که متهم به سوء رفتار شدند، طرفداران پرشمار و پرشوری داشتند که احترام زیادی برای آن‌ها قائل بودند. از طرفی ZeRo یک مورد خاص در میان این بازیکنان محسوب می‌شود. کمتر بازیکنی وجود داشت که به اندازه او برای طرفداران الهام بخش بوده و مورد احترام جامعه کاربران قرار داشته باشد. حالا این سابقه درخشان با اقدامات او به‌شدت لکه‌دار شده و پیامدهای آن غیر قابل بازگشت خواهد بود.

حالا بسیاری از این بازیکنان جایگاه خود را از دست داده و حتی دسترسی آن‌ها به پلتفرم‌های مختلف سلب شده است. جامعه بازیکنان Super Smash Bros این فرصت و وظیفه را دارند تا فضایی را ایجاد کنند که نه‌تنها برای کودکان دارد، بلکه امنیت همه جانبه آن‌ها را نیز به‌دنبال داشته باشد. این بازی به همان میزان که مورد استقبال کاربران بزرگسال قرار گرفته، برای کودکان نیز ساخته شده و حضور آن‌ها در این جامعه بزرگ امری اجتناب ناپذیر است. بعد از اتفاقاتی که با رفتار افرادی همچون ZeRo شاهد آن بودیم، باید این اطمینان حاصل شود که دیگر چنین اقداماتی دیده نخواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده