نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

تاریخ انتشار بازی NHL 21 به تعویق افتاد؛ امسال خبری از نسخه نسل جدید بازی نخواهد بود

الکترونیک آرتز، بعد از انتشار بیانیه‌ای در خصوص نیاز به زمان بیشتر برای تکمیل فرایند توسعه بازی NHL 21، تاریخ انتشار بازی را از ماه سپتامبر تا اکتبر به تأخیر انداخت.

براساس اعلام توسعه‌دهندگان NHL 21، تاریخ انتشار این بازی از ماه سپتامبر به اکتبر ۲۰۲۰ موکول شده است. ضمن اینکه باوجود پشتیبانی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از این بازی، نسخه نسل نهمی NHL 21 برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 پاییز امسال منتشر نخواهد شد. اولین نمایش گیم‌پلی بازی نیز برای اواخر ماه اوت (مرداد) برنامه‌ریزی شده که با ازسرگیری بازی‌ها و در صورت عدم ایجاد مشکلات ناشی از ویروس کرونا، با مسابقات پلی‌آف Stanley Cup همزمان خواهد شد.

تیم توسعه‌دهندگان NHL در EA ونکوور همانند بسیاری دیگر از استودیوهای صنعت بازی‌سازی مجبور به رعایت منع رفت‌و‌آمد عمومی و پیگیری روند توسعه بازی‌های خود به‌صورت دورکاری شدند. اما بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی وبسایت رسمی الکترونیک آرتز منتشر شده، تأیید می‌کند که این رویکرد، نهایتاً به پایبندی توسعه‌دهندگان برای عرضه جدیدترین نسخه از بازی مسابقات هاکی در زمان از پیش تعیین شده منجر نشده و نهایتاً تصمیم به تعویق این تاریخ گرفته شده است:

«امسال شرایط خاص و اتفاقات غیرمنتظره‌ای بر صنعت بازی حاکم شده و در پی آن، مجبور شدیم تا یک سری تغییرات اساسی را در برنامه‌های خود ایجاد کنیم. در همین راستا مجبور به پیگیری روند توسعه بازی به‌صورت از راه دور شدیم که اتفاقاً این اقدام بسیار موفقیت آمیز بوده است. خوشحالیم که باید اعلام کنیم علی‌رغم یک سری پیش‌بینی‌ها، این بازی روند طبیعی توسعه خود را طی می‌کند و قطعاً به‌زودی به مرحله پایانی خواهد رسید. ما فقط به چند هفته زمان بیشتر نیاز داریم تا تنظیمات و بهینه‌سازی‌های نهایی را در آن اعمال کرده و اشکالات باقی‌مانده را برطرف کنیم. ما می‌دانیم که شماری از طرفداران از شنیدن این خبر کمی ناامید خواهند شد اما هدف ما این است که تجربه NHL 21 ارزش منتظر ماندن را داشته باشد.»

گیم پلی بازی هاکی روی یخ NHL21

بعد از این بیانیه نیز خبر مورد انتظار عدم انتشار نسخه نسل آینده NHL 21 در سال جاری میلادی منتشر شد:

«موضوع دیگری که مورد پرسش قرار گرفته بود، کنسول‌های نسل جدید است. در این خصوص تصمیم گرفتیم فعلاً به‌جای تمرکز روی وظیفه سنگین پورت بازی به تکنولوژی کنسول‌های جدید، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بازی بپردازیم. البته همچنان امکان اجرای NHL 21 ازطریق Forward-Compatibility روی نسل جدید کنسول‌ها وجود خواهد داشت اما در حال حاضر توجه ما به‌طور کامل روی آماده‌سازی بازی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 معطوف شده و در آینده به سیستم‌های جدید نیز پرداخته خواهد شد.»

برای افرادی که قبلاً در جریان اخبار سری NHL نبودند، باید به این نکته اشاره کرد که این بازی در دو دوره قبلی خود نیز عرضه نسخه نسل جدید را به زمان دیگری موکول کرده است. مثلاً در سال ۲۰۰۵ که Madden NFL 06، FIFA 06 و NBA Live 06 همزمان با ایکس‌باکس 360 به بازار عرضه شد، NHL 07 یک سال بعد برای این کنسول منتشر شد. EA هشت سال بعد نیز همین استراتژی را در خصوص این بازی اجرا کرده و درحالی‌که Madden NFL 25 و FIFA 14 از روز اول برای PS4 و ایکس‌باکس وان منتشر شدند، یک سال طول کشید تا NHL از ایکس‌باکس 360 و PS3 به نسل فعلی منتقل شود.

Nathan MacKinnon در تصویر گرافیکی بازی هاکی NHL21

با تلاش تیم توسعه‌دهندگان و منابع محدود این بازی، نهایتاً NHL 15 در سپتامبر ۲۰۱۴ با موتور جدید بازی‌های EA Sports تطبیق پیدا کرده و برای پلتفرم‌های نسل هشتم ارائه شد. این بازی از نظر گرافیکی بسیار عالی به نظر می‌رسید اما حالت‌های مورد علاقه هواداران از جمله EASHL، GM Connected، Online Shootout و 94’Anniversary Mode از آن حذف شده بود. این در شرایطی بود که مودهای باقی مانده مانند Be A Pro و Be A GM نیز در پی تمرکز بیشتر روی Hockey Ultimate Team به سطح پایین‌تری رسیده بودند. در مورد گیم‌پلی بازی نیز باگ‌ها و مشکلات زیادی توسط هواداران گزارش می‌شد.

این شرایط موجب شد تا بازی تا یک مدت طولانی از جوانب مختلف به اصلاح مشکلات موجود بپردازد. بازی‌های NHL 19 و NHL 20 نشان می‌دهد که این مجموعه واقعاً در مسیر پیشرفت قرار داشته و تغییرات اساسی در آن‌ها مشهود است. بااین‌حال هنوز جای زیادی برای ارتقاء وجود دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده