نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳

اشتراک ۱۲ ماهه Xbox Live Gold از فروشگاه آنلاین مایکروسافت حذف شد

با تأیید مایکروسافت، گزینه خرید اشتراک یک ساله سرویس ایکس‌باکس لایو گلد از فروشگاه آنلاین این شرکت حذف شده است. هنوز توضیحی در خصوص علت این اقدام ارائه نشده است.

ظاهراً گزینه‌ی خرید اشتراک ۱۲ ماهه سرویس Xbox Live Gold که بهترین پیشنهاد را از نظر ارزش خرید به کاربران ارائه می‌کرد، بدون اطلاع قبلی از فروشگاه آنلاین مایکروسافت حذف شده است. البته هنوز کد دسترسی به این سرویس در فروشگاه‌های تردپارتی قابل دسترس است اما این اتفاق گمانه زنی‌هایی را در خصوص احتمال تغییرات گسترده یا حذف کامل این سرویس از مجموعه‌ی خدمات مایکروسافت مطرح کرده است. هرچند برخی منابع، از احتمال بروز یک اشتباه فنی در این امر صحبت به میان آورده بودند.

اما حالا مایکروسافت حذف گزینه‌ی اشتراک سالانه سرویس ایکس‌باکس لایو گلد را رسماً تأیید کرده و به رد امکان اشتباه در این اقدام پرداخته است. حالا شایعاتی که مبنی بر احتمال ایجاد تغییرات گسترده در ساختار این سرویس یا کنارگذاشتن کامل آن با آغاز نسل جدید بازی‌های ویدیویی مطرح می‌شد، بیش‌ازپیش قوت گرفته است. سرویس اشتراک ایکس‌باکس لایو گد، در دو نسل اخیر کنسول‌های ایکس‌باکس حضور داشته و حالا بدون اعلام قبلی و ارائه‌ی توضیحات بیشتر، امکان ثبت نام کاربران جدید در اشتراک یک ساله‌ی آن آن سلب شده است.

بنر سرویس اشتراک ایکس باکس لایو گلد

با این که مایکروسافت توضیحی مبنی بر علت حذف این گزینه از فروشگاه خود ارائه نکرده است، سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با نشریه یوروگیمر می‌گوید:

درحال حاضر، ایکس‌باکس تصمیم به حذف اشتراک دوازده‌ ماهه‌ی سرویس Xbox Live Gold SKU از فروشگاه آنلاین خود گرفته است. البته کاربران می‌توانند همچنان در اشتراک یک یا سه‌ماهه‌ی این سرویس ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

براساس گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون در این خصوص مطرح شده، به نظر می‌رسد که مایکروسافت با تصمیم به پشتیبانی قوی از سرویس‌های Xbox Game Pass و خدمات استریمینگ xCloud در نسل جدید کنسول‌های خود، احتمالاً ایکس‌باکس لایو را به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت. ضمن اینکه براساس اعلام قبلی این شرکت، سرویس xCloud نیز از سپتامبر سال جاری میلادی در باندل اشتراک Xbox Game Pass Ultimate قرار خواهد گرفت. این تغییر، هیچگونه هزینه اضافی را برای مشترکین به‌دنبال نخواهد داشت.

علامت رسمی سرویس اشتراک ایکس باکس گیم پس مایکروسافت

اخیراً در اخبار شنیدیم که مایکروسافت فرایند تولید نسخه تمام دیجیتال کنسول‌های ایکس ‌باکس وان ایکس و ایکس ‌باکس وان اس را متوقف کرده است. این شرکت در آستانه عرضه ایکس‌باکس سری ایکس، به‌عنوان پلتفرم نسل نهمی خود، تصمیم به توقف تولید دو مدل از مجموع سه مدل کنسولی که در خانواده ایکس‌باکس وان عرضه می‌شد، گرفته است. نسخه استاندارد Xbox One S که وجه تمایز آن با نسخه دیجیتال، امکان استفاده از دیسک بلوری و قیمت بالاتر آن بود، در حال حاضر تنها گزینه‌ی خرید برای علاقه‌مندان خواهد بود. مایکروسافت در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده می‌نویسد:

«با نزدیک شدن به نسل جدید کنسول‌های بازی و آغاز عرضه Xbox Series X ما نیز درحال انجام اقدامات معمول در این مرحله هستیم. براین اساس، فرایند تولید نسخه All-Digital Edition کنسول‌های ایکس‌باکس وان اس و ایکس از این تاریخ متوقف خواهد شد. البته نسخه استاندارد Xbox One S همچنان و تولید و عرضه جهانی ادامه خواهد داد.»


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده