نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

موجودی بازی Ghost of Tsushima در کشور هند در روز انتشار به پایان رسید

افرادی که قصد خرید بازی Ghost of Tsushima را از  آمازون هند یا سایر فروشگاه‌های اختصاصی بازی مانند Games The Shop داشتند، در همان روز اول عرضه بازی با پیام اتمام موجودی مواجه شدند.

براساس پیغامی که در سایت آمازون هند و سایر فروشگاه‌های ویژه‌ی فروش بازی مانند Games The Shop در این کشور منتشر شده، موجودی جدیدترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 در این کشور در همان روز ابتدای عرضه به پایان رسیده است. فروشگاه آمازون کشور هند، نسخه Ghost of Tsushima Standard Plus Edition را در فهرست بازی‌هایی که از تاریخ ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) مجدداً موجود خواهد شد قرار داده است. از سوی دیگر فروشگاه Games The Shop برای هر دو نسخه Standard Plus و Special Edition پیام اتمام موجودی را نشان می‌دهد. فروشگاه اینترنتی Flipkart نیز بعد از ایجاد صفحه‌ی پیش سفارش بازی Ghost of Tsushima در سایت خود، این بازی را از فهرست موجودی خود خارج کرده است.

البته هنوز نسخه Ghost of Tsushima Special Edition در فروشگاه Amazon India با قیمت ۵.۹۹۹ روپیه قابل سفارش است. ضمن اینکه برخی فروشندگان ترد پارتی همچنان این بازی را در موجودی خود دارند اما عرضه آن‌ها به سرعت در حال کاهش است.

وبسایت The Mako Reactor در مصاحبه با شماری از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آفلاین بازی‌های ویدیویی در این کشور تأیید کرده که موجودی این فروشگاه‌ها نیز به‌طور کامل به فروش رسیده است. درواقع برخی از این شرکت‌ها تنها قادر به تحویل بازی به افرادی که آن را از قبل پیش خریداری کرده بودند شده‌اند، نه افرادی که روز اول نسبت به خرید آن اقدام کرده‌اند.

پیغام اتمام موجودی بازی Ghost of Tsushima در فروشگاه

یکی از فروشندگان فروشگاه شهر Bengaluru در مورد وضعیت کمبود بازی Ghost of Tsushima در فروشگاه‌های کشور هند می‌گوید: «ما همه موجودی خود از بازی Ghost of Tsushima  را در همان دوره پیش سفارش بازی به اتمام رساندیم.» ضمن اینکه بسیاری از فروشگاه‌ها به‌دلیل قوانین منع رفت‌و‌آمد ناشی از ویروس کرونا، هنوز موفق به دریافت موجودی پیش‌فروش شده‌ی خود نشده‌اند. فروشندگان در این رابطه می‌گویند: «خوشبختانه خریداران وضعیت را درک کرده و سفارش خود را کنسل نمی‌کنند.»

از طرفی شرکت سونی در پاسخ به مسائل ایجاد شده در این کشور، اتمام موجودی بازی Ghost of Tsushima را تکذیب کرده است. سخنگوی Sony India ازطریق یک پیغام ایمیل می‌گوید:

«این اطلاعات صحت نداشته و بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون در فروشگاه‌های کشور موجود است. (البته به جز مناطقی که به‌دلیل قرنطینه، قوانین منع رفت‌و‌آمد حاکم شده است.) این بازی از سوی منتقدان بازخورد بسیار خوبی را دریافت کرده و فروش آن فراتر از حد انتظارات دنبال می‌شود. کانال‌های ارتباطی ما به خوبی درحال خدمات رسانی به مشتریان بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

صفحه سفارش بازی Ghost of Tsushima در آمازون هند

اظهارات سخنگوی سونی، باتوجه‌به اتمام موجودی بازی در فروشگاه‌های Amazon India، Games The Shop و Flipkart متناقض و عجیب به نظر می‌رسد. این موارد، بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین فعال در کشور هندوستان بوده و سایر فروشگاه‌های مستقل نیز به‌عنوان مکمل تأمین بازار این کشور فعالیت می‌کنند.

همان‌طور که برخی تحلیلگران قبلاً هم به این نکته پرداخته بودند، باتوجه به قرار گرفتن در اواخر دوره پلتفرم پلی‌استیشن 4 و همچنین شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای جهان، پیش‌بینی می‌شد که در خصوص تأمین بازار تقاضای بازی‌های پرطرفداری مانند Ghost of Tsushima مشکلاتی ایجاد شود. هرچند این اتفاق در مقایسه با سایر بازی‌های AAA سونی در گذشته، بی‌سابقه بوده است. Uncharted 4، Spider-Man، God of War، Death Stranding و The Last of Us Part 2 به‌سادگی در دسترس قرار داشته و  از روز عرضه تاکنون مشکلی برای تأمین تقاضا وجود نداشته است.

این اتفاق به‌طور کلی می‌تواند دو مفهوم داشته باشد. یا استقبال طرفداران از بازی Ghost of Tsushima فراتر از حد انتظارات بوده یا سونی و بسترهای عرضه بازی، حجم تقاضای کاربران برای آن را دست کم گرفته بودند. درست مثل اتفاقی که برای بازی Yakuza 0 در فروشگاه E-xpress افتاد.

در حال حاضر افرادی که قصد خرید بازی Ghost of Tsushima را داشتند، حداقل فعلاً در کشور هند باید کمی بیشتر منتظر بمانند. این بازی مسلماً یکی از بهترین بازی‌های انحصاری سونی برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 بوده و بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی منتقدین دریافت کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به مطلب مقابل، شماری از این نظرات را مشاهده کنید.


منبع themakoreactor
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده