نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

بازی PES حق امتیاز دو تیم اینترمیلان و آث‌میلان را از دست داد

با اعلام شرکت کونامی، حق امتیاز تیم‌های اینترمیلان و آث‌میلان از اختیار آن‌ها برای بازی PES 2021 خارج شد. به‌احتمال زیاد شاهد اسامی، لوگوها و لباس‌های ساختگی برای این تیم‌ها خواهیم بود.

در جدیدترین اخبار بازی و بنابر اعلام شرکت بازی‌سازی کونامی، سری بازی‌های Pro Evolution Soccer حق امتیاز خود برای تیم‌های اینترمیلان و آث‌میلان را از دست داد. در بازی PES 2020 هر دو تیم به‌صورت کامل با لباس، لوگو و اسامی اصلی حضور داشتند و در ادامه‌ی این بازی این موضوع تغییر نخواهد کرد. از دست دادن حق امتیاز این تیم‌ها در بازی آینده‌ی PES مانع از استفاده کردن از بازیکنان این دو تیم در بخش MyClub و بخش‌های دیگر بازی نخواهد شد. بااین‌حال به‌احتمال زیاد این تیم‌ها را مانند بسیاری از تیم‌های معروف دیگر در سری بازی‌های PES با ظاهر و اسامی ساختگی خواهیم دید؛ این موضوع هنوز از سوی مقامات کونامی تایید نشده است ولی به‌راحتی می‌توان حدس زد که این اتفاق خواهد افتاد.

کونامی در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «در رابطه با بازی‌های شبیه‌ساز فوتبالی آینده شرکت کونامی، لطفا برای اطلاعات رسمی بیشتری که از جانب ما منتشر خواهند شد، صبر کنید. ما روبه‌جلو حرکت می‌کنیم، قراردهای همکاری که درحال‌حاضر داریم را محکم‌تر و به‌زودی قراردادهای جدیدی را به آن‌ها اضافه خواهیم کرد. از شما طرفداران این مجموعه‌ برای شکیبایی و درک کردن این موضوع بسیار تشکر می‌کنیم».

میرالم پیانیچ بازیکن تیم یوونتوس PES 2020

بسیار محتمل است که شرکت الکترونیک آرتز با عقد قرارداد جدیدی با دو غول فوتبال ایتالیا، آن‌ها را به‌صورت انحصاری برای بازی FIFA 21 و نسخه‌های آینده‌ی سری بازی‌های FIFA در اختیار خواهد داشت. بازی PES همیشه‌ به‌عنوان یک حامی اصلی برای لیگ ایتالیا به‌شمار می‌آمد و در اوت ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۸) کونامی اعلام کرد که حق امتیاز کامل لیگ سری‌آ ایتالیا را در اختیار گرفته است. این بیانیه به‌ این معنی بود که تمام تیم‌های این لیگ به‌همراه لوگو‌ها و جام‌های مسابقات این کشور در بازی PES 2020 حضور خواهند داشت.

کونامی همچنین به‌صورت انحصاری حق امتیاز تیم یوونتوس، قهرمان لیگ ایتالیا را در اختیار گرفت؛ این موضوع باعث شد تا این تیم در بازی FIFA 20 با نام Piemonte Calcio حضور داشته باشد. هافبک این تیم یعنی میرالم پیانیچ، درکنار ستاره‌ی دنیای فوتبال یعنی لیونل مسی در کاور بازی PES 2020 حضور داشت.

به‌نظر می‌رسد که استودیوی‌ EA Sports همچنان کنترل بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال را با قدرت در اختیار خود دارد. بازی FIFA 20 همچنین حق استفاده از تیم‌های سری‌آ (به‌غیر از یوونتوس)، درکنار ده‌ها لیگ دیگر را در اختیار داشت.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده