// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

درخواست مایکروسافت از بازیسازان برای ارائه رایگان آپدیت بازی ها برای نسل آینده

در گزارش‌های اخیری که منتشر شده گویا مایکروسافت در حال متقاعد کردن بازیسازان است تا آپدیت بازی‌ها برای کنسول نسل بعدی را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.

مایکروسافت با ارائه سیستم Smart Delivery سعی دارد بهترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهد. این سرویس به کاربران ایکس ‌باکس وان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خریداری شده خود را با بهترین کیفیت ممکن روی ایکس‌ باکس سری ایکس تجربه کنند. البته این کار زمانی صورت می‌گیرد که بازی مورد نظر با پشتیبانی از Smart Delivery عرضه شود و با ورود به نسل نهم، آپدیت آن در اختیار کاربران قرار بگیرد. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، وبسایت خبری Video Game Chronicle اعلام کرده از منابع خود شنیده است که ایکس‌باکس به توسعه‌دهنده‌ها پیشنهاد عرضه رایگان نسخه نسل نهمی بازی‌های خود را داده است. همچنین آن‌ها نباید آپدیت بازی‌های برای نسل بعد را در قالب یک بسته الحاقی پولی به فروش برسانند. به‌عبارتی مایکروسافت پیشنهاد داده که توسعه‌دهنده‌ها با پشتیبانی از Smart Delivery برای بازی‌های خود، می‌توانند نسخه نسل نهمی آن‌ها را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.

بااین‌حال توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند مطابق میل خود عمل کنند و همچنین نسخه نسل نهمی بازی خود را با یک تخفیف به‌فروش برسانند. تابه‌حال بازی‌های متعددی از سرویس Smart Delivery استفاده خواهند کرد که از میان آن‌ها می‌توان‌به بازی Cyberpunk 2077، بازی Halo: Infinite و همچنین بازی Assassin's Creed: Valhalla اشاره کرد. در انتها، سخنگوی ایکس‌باکس به منبع معتبر VGC اعلام کرده که تصمیم نهایی برعهده سازنده و ناشر است و آن‌ها در حال گفت‌وگو هستند تا بهترین تجربه ممکن را باتوجه‌به نیازهای آن‌ها در اختیار کاربران قرار دهند.

برای مثال، 2K Games با بازی NBA 2K21 سیستم مخصوص‌به خود را پیش گرفته است. کاربران با خرید نسخه ۱۰۰ دلاری نسل هشتمی بازی می‌توانند نسخه استاندارد نسل نهم را به‌صورت رایگان کسب کنند. نظر شما کاربران زومجی در مورد پیشنهاد مایکروسافت به توسعه‌دهنده‌ها و ناشران بازی‌های ویدیویی چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده