// سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰

تاریخ عرضه نسخه ریمیک بازی مافیا تاخیر خورد؛ پخش تریلر جدید در ماه جاری میلادی

به‌خاطر درگیری جهان با ویروس کرونا/کووید 19، استودیوهای بازی‌سازی کار خود را از خانه پیش می‌برند. حاالا این شرایط جدید روی بازی Mafia Definitive Edition هم تاثیر گذاشت و عرضه‌ی آن را چند هفته عقب انداخت.

پس از آن که 2K ریمستری بسیار ساده و صرفا قابل قبول از بازی Mafia II را تحت عنوان Mafia II: Definitive Edition به بازار فرستاد، مشخص شد که این شرکت می‌خواهد مجددا سه‌گانه‌ی «مافیا» را تحویل طرفدارها بدهد. ولی هم آن ریمستر و هم Mafia III: Definitive Edition که صرفا تمام DLCهای بازی «مافیا 3» را در خود جا داده بود، اثبات کردند که اصلی‌ترین بودجه‌گذاری 2K برای عرضه‌ی این سه‌گانه، متمرکز روی بازسازی کامل بازی «مافیا 1» بوده است. اثری که در سال ۲۰۰۲ میلادی منتشر شد، همچنان از آن به‌عنوان بهترین قسمت «مافیا» یاد می‌شود و بدون شک یک ریمستر ساده نمی‌توانست هیچ لطفی در حق آن انجام بدهد.

پس سازندگان اعلام کردند که بازی Mafia Definitive Edition در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شود و حکم یک ریمیک کامل از اثر سال ۲۰۰۲ را دارد. تازه در این بین تایید شد که ریمیک بازی از محتوای بیشتری نسبت به محصول اصلی بهره می‌برد. ما هنوز نمایش مفصلی از این بازسازی کامل را ندیده‌ایم و به همین خاطر نمی‌توانیم درک بسیار خوبی از کیفیت آن داشته باشیم. ولی بالاخره سازندگان اعلام کردند که در تاریخ ۲۲ ژوئیه سال جاری میلادی (چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹)، تریلر گیم‌پلی طولانی بازی Mafia: Definitive Edition پخش می‌شود و طرفدارها نیازی به صبر طولانی‌مدت برای تماشای آن ندارند.

در اخبار بازی جدید فهمیدیم که «ریمیک مافیا 1» متاسفانه در تاریخ ۲۸ آگست/اوت منتشر نمی‌شود و ویروس کرونا عرضه‌ی آن را تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (جمعه، ۴ مهر ۱۳۹۹) عقب انداخته است. سازندگان بازی می‌گویند که اثر مورد بحث برای رسیدن به سطحی که آن‌ها و طرفداران می‌خواهند، به این زمان احتیاج دارد. بر کسی هم پوشیده نیست که همه یک بازی تاخیرخورده‌ی معرکه را به یک بازی غیر ایده‌آل، ترجیح می‌دهند.

بازی Mafia: Definitive Edition برای پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی (استیم و اپیک گیمز استور) منتشر می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که به محض عرضه پلی‌ استیشن 5 سونی و ایکس ‌باکس سری ایکس مایکروسافت، سه‌گانه‌ی «مافیا» به‌صورت کامل با این نسخه‌های جدید روی دو کنسول ۹ نیز به‌دست گیمرها برسد.


منبع Twitter/2K
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده