نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

ناتی داگ تهدید به مرگ اعضای تیم تولید بازی The Last of Us Part 2 را محکوم کرد

پس از واکنش‌های منفی در فضای مجازی و تهدید به مرگ یکی از بازیگران بازی The Last of Us Part 2 توسط کاربران، استودیوی ناتی داگ با انتشار بیانیه‌ای به‌شدت این اتفاق را محکوم کرد.

بالاخره پس از هفت سال انتظار دنباله و نسخه دوم یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های نسل هفتم روانه بازار شد. استودیوی ناتی داگ که تا پیش از این آن را به‌لطف تولید و انتشار بازی‌های بزرگ و موفقی چون سری آنچارتد (Uncharted) و کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) می‌شناختیم، اواخر نسل قبل بازی جدیدی برپایه یک دنیای پساآخرالزمانی عرضه کرد. بازی The Last of Us به‌واسطه شخصیت‌پردازی قوی، داستانی گیرا و گیم‌پلی روان توانست خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار انحصاری سونی معرفی کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، قطعا اطلاع دارید که پس از انتظارات فراوان بالاخره نسخه دوم بازی کمتر از یک ماه پیش به‌صورت انحصاری برای پلی‌ استیشن 4 در دسترس قرار گرفت. یکی از اصلی‌ترین اتفاقی که برای بازی The Last of Us Part 2 افتاد، دودستگی شدن کاربران و منتقدان بود؛ به‌طوریکه منتقدان بازی را یک شاهکار خطاب کردند ولی از آن طرف کاربران بنابه‌دلایلی نتوانستند با بازی ارتباط برقرار کرده و این نسخه را یک عقب‌گرد می‌دانند.

چند روز پیش لورا بیلی، بازیگر نقش اَبی، در فضای مجازی تصاویری از پیغام‌های تهدیدآمیز کاربران متعصب بازی The Last of Us منتشر کرد. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی ناتی داگ با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی توییتر خود به این اتفاقات اخیر واکنش نشان داد. «درحالی‌که ما با نظرات انتقادی هیچ مشکلی نداریم و از آن استقبال می‌کنیم، اما هرگونه آزار و اذیت و تهدید نسبت به تیم تولید را محکوم می‌کنیم. اولویت اصلی ما امنیت تمام اعضای تیم است. همگی ما باید با همکاری هم این رفتارها را ریشه‌کن کرده و فضایی برای ایجاد بحث‌های مسالمت‌آمیز و مفید را به‌وجود آوریم.»

بیلی در واکنش به چنین رفتارهایی و پیغام‌های تهدید آمیز کاربران اعلام کرد: «تمام سعی من این بود که جملات مثبت افراد را به اشتراک بگذارم، اما بعضی مواقع مقاومت بسیار سخت می‌شود. در کل از تمام کسانی که با پیام‌هایشان از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم. احساسات آن‌ها وصف‌نشدنی هستند»

در همین خصوص نیل دراکمن، کارگردان بازی، ساعاتی پیش واکنش خود نسبت به اتفاقات اخیر را با انتشار پستی اعلام کرد: «هرکسی می‌تواند بازی را دوست داشته باشد یا برعکس از آن متنفر باشد و آزادانه نظرات خود را بیان کند. متاسفانه اما تا این لحظه پیام‌های زیادی حاوی مفاهیم تند و زننده به‌دست من رسیده است.»

اگر شما هم بازی The Last of Us Part 2 را تجربه کرده‌اید، لطفا نظرات خود درخصوص واکنش‌های بعضی افراد و خشونت بیش‌از حد نسبت به تیم سازنده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده