نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۸

بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس احتمالا با افزایش قیمت عرضه می‌شوند

طبق اطلاعات منتشر شده و باتوجه به افزایش ۱۰ دلاری قیمت بازی NBA 2K21 در نسل نهم، احتمالا سایر ناشران نیز برای انتشار آثار خود همین رویه را طی خواهند کرد.

روز گذشته خبری منتشر شد که بازی NBA 2K21 روی پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس با افزایش قیمت ۱۰ دلاری روانه بازار خواهد شد. پس از این خبر بود که شایعات و نگرانی‌های فراوانی حول برچسب قیمتی سایر آثار نسل بعد شنیده شد.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، تحلیلگران شرکت IDG اعلام کردند باتوجه به اینکه از سال ۲۰۰۵ قیمت بازی‌ها تغییری پیدا نکرده ولی ازطرفی صنعت سینما و تلویزیون با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌ است، بازی‌های نسل نهم نیز احتمالا با تغییر قیمت در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

یوشیو اوساکی، مدیرعامل شرکت IDG، اعلام کرد «آخرین باری که قیمت بازی‌های کنسول‌ها با تغییر قیمت مواجه شدند به سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ یعنی زمان عرضه کنسول‌های ایکس ‌باکس 360 و پلی‌ استیشن 3 برمی‌گردد که آن زمان قیمت بازی‌ها از ۴۹.۹۹ دلار با افزایش ۱۰ دلاری به ۵۹.۹۹ دلار رسید.»

اوساکی در ادامه توضیح می‌دهد که «هزینه تولید بازی‌های نسل نهم باتوجه به نوع بازی، استودیو و همچنین سبک آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته‌ است. این درحالی است که برچسب قیمت روی بازی‌ها همچنان ۵۹.۹۹ دلار ثابت مانده است. توجه داشته باشید که از آن زمان بلیط سینما ۳۹ درصد، هزینه اشتراک در سرویس نتفلیکس ۱۰۰ درصد و تلویزیون‌های کابلی نیز با ۱۰۵ درصد افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

حتی درصورتی که قیمت بازی‌ها به ۶۹.۹۹ دلار تغییر کنند، بازهم از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ تنها شاهد افزایش قیمت ۱۷ درصدی هستیم که این در مقایسه با سایر بخش‌های سرگرمی پایین‌تر است. افزایش قیمت ۱۰ دلاری و رسیدن به ۶۹.۹۹ دلار برای هر بازی، درمقایسه با افزایش هزینه‌های تولید و انتشار، قابل پیش‌بینی است.»

او در پایان تاکید کرد که «از آنجایی که IDG با ناشران بزرگی در حال همکاری است، اخباری از افزایش قیمت بازی‌های آن‌ها در نسل بعد به‌دلایلی که اعلام شد، شنیده می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هنوز این افزایش قیمت برای تمام بازی‎‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس تایید نشده است، اما احتمال اینکه آثار AAA به این سرنوشت دچار شوند، وجود دارد.»

به‌‌نظر شما این افزایش هزینه باتوجه به دلایل ذکر شده، منطقی خواهد بود یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده