نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

بازی Marvel's Avengers برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تأیید شد

براساس اعلام رسمی اسکوئر انیکس، Marvel's Avengers در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ و همزمان با عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، برای نسل جدید نیز منتشر می‌شود.

طبق جدیدترین اخبار بازی که در وبسایت رسمی اسکوئر انیکس (Square Enix) منتشر شده، انتشار بازی Marvel's Avengers برای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت تأیید شده است. طبق توضیحاتی که توسط توسعه‌دهندگان این بازی ارائه شده، افرادی که Marvel's Avengers را به‌صورت فیزیکی یا دیجیتالی برای کنسول‌های پلی ‌استیشن 4 یا ایکس ‌باکس وان خریداری کرده باشند، می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، بازی خود را به نسخه کنسول‌های نسل جدید ارتقا دهند.

اسکوئر انیکس در ادامه تأیید می‌کند که Avengers از قابلیت بین نسلی (cross-generation) بین کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس برخوردار بوده و براین اساس، دارندگان کنسول‌های ایکس ‌باکس سری ایکس و پلی ‌استیشن 5 می‌توانند با کاربران پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی کنند. ضمن اینکه امکان انتقال فایل‌های ذخیره شده بین کنسول‌های این نسل و نسل بعدی نیز فراهم خواهد شد.

در ادامه می‌توانید تصاویری که توسط وبلاگ پلی‌استیشن از محیط بازی Marvel's Avengers در PS5 منتشر شده، نگاهی داشته باشید:

 

نسخه پلی‌‌استیشن 5 این بازی، کیفیت اجرای Marvel's Avengers را از دو منظر رزولوشن تصاویر و نرخ فریم ارتقاء خواهد داد. به‌گفته گری اسنتن (Gary Snethen) از اعضای ارشد تیم توسعه‌دهندگان کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) این بازی روی PS5 با نرخ فریم ۶۰ فریم و رزولوشن پویای 4K اجرا می‌شود. ضمن اینکه حافظه فوق سریع SSD در این کنسول زمان بارگذاری بازی در پلی‌استیشن 5 را تقریباً به سطح آنی و لحظه‌ای می‌رساند. علاوه‌بر این، مثلاً در مواقعی که آیرون من به سرعت در حال پرواز از روی لِوِل‌های بسیار فشرده و باکیفیت محیط بازی است، رزولوشن بافت تصاویر و الگوهای مِش، با سرعت قابل توجهی استریم شده تا بالاترین کیفیت ممکن از تصاویر گیم‌پلی بازی را تا دورترین نقطه در افق تصویر ارائه کند.

بازی Avengers از قابلیت‌های بازخورد لمسی و تریگرهای حساس به فشار در کنترلرهای دوال‌سنس (DualSense) و همچنین تکنولوژی صدای سه‌بعدی در این کنسول نیز استفاده خواهد کرد. براساس اظهارات Snethen، جزئیات بیشتر در خصوص نسخه پلی‌استیشن 5 و ایکس‌‌باکس سری ایکس Marvel's Avengers در آینده اعلام خواهد شد.

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که سونی هنوز در خصوص برنامه‌های خود جهت ارتقاء بازی‌های نسل هشتم برای پلی‌استیشن 5 توضیحات خاصی را ارائه نکرده است. از سوی دیگر، قابلیت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) در کنسول جدید مایکروسافت را داریم که به‌نوعی خیال کاربران را از این بابت راحت کرده است. البته برخی از ناشران بزرگ صنعت بازی، برنامه‌های اختصاصی خود را برای ارتقاء رایگان بازی‌ها به نسل بعد پیشنهاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان از برنامه‌های ویژه‌ی CD Projekt Red برای Cyberpunk 2077 و همچنین الکترونیک آرتز (EA) برای بازی‌های جدید FIFA و Madden 21 نام برد. اسکوئر انیکس، جدیدترین مورد در میان این شرکت‌هاست که حالا از امکان برخورداری از این مزیت برای بازی Avengers می‌گوید.

بازی Marvel's Avengers در تاریخ چهارم سپتامبر (جمعه، ۱۴ شهریور) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی سی منتشر خواهد شد. جزئیات بیشتر در ارتباط با بازی Avengers در خلال استریم زنده توسعه‌دهندگان اسکوئر انیکس در تاریخ ۲۴ ژوئن (فردا چهارشنبه) منتشر خواهد شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده