نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

The Last of Us 2 سریع‌ترین فروش بازی های پلی استیشن 4 را در انگلستان به ثبت رساند

بازی The Last of Us: Part II با عبور از Uncharted 4، رکورد سریع‌ترین فروش را در بین بازی‌های منتشر‌شده توسط سونی در انگلستان شکست.

باوجود این که بخش نظرات کاربران بازی The Last of Us: Part II در وبسایت متاکریتیک با انتقادات و آرای منفی بسیار زیادی مواجه شده، همانطور که پیش‌بینی می‌شد این بازی در جدول فروش عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته و خیلی سریع به یک بازی پرفروش تبدیل شده است. دنباله بازی پرطرفدار ناتی داگ (Naughty Dog) بلافاصله بعد از انتشار خود در روز جمعه، به صدر چارت فروش هفتگی کشور انگلستان رسیده است.

بازی The Last of Us: Part II همچنین آمار سریع‌ترین فروش یک بازی سونی برای پلی استیشن 4 در انگلستان را به خود اختصاص داده و در این زمینه، Uncharted 4: A Thief's End را پشت سر گذاشت. جالب اینجاست که این آمار شامل فروش دیجیتالی این بازی نمی‌شود، لذا همانطور که وبسایت GamesIndustry نیز تخمین می‌زند، آمار فروش قسمت دوم بازی Last of Us در مجموع حتی خیره‌کننده‌تر از چیزی است که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم. این بازی در مقایسه با فروش قسمت اول The Last of Us در سال ۲۰۱۳ یک رشد ۷۶ درصدی را به خود می‌بیند. این بازی برای کنسول نسل هفتمی سونی، یعنی پلی استیشن 3 عرضه شده بود.

The Last of Us 2  در پلی استیشن 4 پرو

تمامی این آمار و ارقام نشان می‌دهند که The Last of Us: Part II بهترین شروع عرضه را در میان بازی‌های فیزیکی عرضه شده در انگلستان طی سال جاری داشته است. این بازی، در زمینه شروع عرضه ۴۰ درصد بیشتر از بازی فوق‌العاده محبوب نینتندو سوییچ، یعنی Animal Crossing: New Horizons فروش کرده که تاکنون از این نظر رکورد‌دار بود.

رده‌های بالای جدول فروش هفتگی انگلستان، در حال حاضر بین Call of Duty: Modern Warfare، Minecraft، Grand Theft Auto 5 و چند بازی مختلف از آثار نینتندو سوییچ تقسیم شده که در ادامه می‌توانید فهرست جدول فروش هفتگی انگلستان در هفته منتهی به ۳۱ خرداد را ببینید:

  1. The Last of Us: Part II
  2. Ring Fit Adventure
  3. FIFA 20
  4. Mario Kart 8: Deluxe
  5. Call of Duty: Modern Warfare
  6. Grand Theft Auto 5
  7. Minecraft: Nintendo Switch Edition
  8. 51 Worldwide Games
  9. Pokémon Shield
  10. Star Wars Jedi: Fallen Order

 تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ در نقد و بررسی زومجی نیز نمره کامل ۱۰ را به خود اختصاص داده که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم:

گیم‌پلی کم‌ایراد بازی با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 از برخی تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن به ستوه بیایید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده