نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸

حالت افقی کنسول پلی استیشن 5 را در تصویر جدید مشاهده کنید

بعد از اینکه سونی در رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 نمای عمودی این دستگاه را به نمایش گذاشت، حالا تصاویری از ظاهر این کنسول در حالت افقی منتشر شده است.

پلی ‌استیشن 5 در خلال رویداد آنلاین سونی برای معرفی بازی‌های نسل نهم این شرکت، رسماً رونمایی شد. باتوجه به شرایط خاصی که به‌دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در جهان حاکم شده، نسل جدید کنسول‌های سونی برای اولین‌بار فقط به‌صورت غیرحضوری و ازطریق یک ویدیو زنده معرفی شد که البته این ویدیو، رکورد تعداد بیننده و بیشترین تعداد لایک را در کانال رسمی سونی در یوتیوب شکسته است. می‌توان گفت که اکثر طرفداران و مخاطبان کنسول‌های پلی‌استیشن، طرح جدید و متفاوت کنسول جدید سونی را پسندیده و طبیعتاً برخی دیگر نیز با آن موافق نبودند.

اما یکی از نکاتی که در طول ویدیوی رونمایی از این کنسول مورد توجه بینندگان قرار گرفته بود، این بود که در خلال رونمایی از این کنسول بازی، تنها نمای عمودی آن به نمایش گذاشته شد. به همین دلیل این سؤال برای بسیاری از طرفداران ایجاد شده بود که آیا می‌توان پلی‌استیشن 5 را به‌صورت افقی نیز استفاده کرد یا خیر. حالا یک سری تصاویر رسمی از قرارگیری این دستگاه به‌صورت افقی توسط یکی از کاربران ردیت به نام u/socialcommunicator از آمازون استخراج شده تا نسبت به این ابهام پاسخگو بوده باشد.

باتوجه به این تصویر، به نظر می‌رسد که این کنسول در حالت افقی نیز به‌نوعی پایه یا نگه دارنده نیاز خواهد داشت. درواقع باتوجه‌به لبه‌های منحنی بخش سفیدرنگ بدنه این کنسول، احتمالاً در صورتی که کنسول را به‌صورت افقی و بدون استفاده از استند، روی زمین قرار دهیم، کاملاً افقی قرار نخواهد گرفت. بااین‌حال، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که کنسول را به‌صورت افقی استفاده کنند.

 

نمای افقی کنسول پلی استیشن 5

لینک تصویر با کیفیت

بسیاری از هواداران عقیده دارند که این کنسول در حالت عمودی به مراتب زیباتر به نظر می‌رسد و اصلاً اینطور به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان سونی، این حالت را به‌عنوان وضعیت پیش‌فرض در ذهن داشته‌اند. به‌ویژه در خصوص نسخه دیجیتالی این کنسول که تقارن بهتری نیز نسبت به مدل دیسک‌خور آن دارد. اما به هر حال، اندازه بزرگ این دستگاه موجب می‌شود تا برخی افراد قادر به جا دادن آن در دکور تلویزیون خود نبوده و بیشتر از حالت افقی آن استفاده کنند.

در هر حال، رویکرد هرسه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو برای نوآوری در طراحی کنسول‌های جدید خود، اتفاق خوشایندی برای طرفداران این کنسول‌ها محسوب می‌شود. اما تجربه نشان داده که موضوعات مرتبط با ظاهر کنسول‌های بازی، چیزی است که تنها در اوایل دوران شروع یک نسل مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و رفته رفته توجهات به سمت چیزهای دیگری معطوف می‌شوند. جوانب مهم‌تری مانند توان سخت‌افزاری سیستم و کیفیت بازی‌هایی که برای هریک از این پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند درکنار قیمت کنسول (قیمت تمام شده)، از پراهمیت‌ترین موضوعاتی هستند که در سال‌های آینده در خصوص این کنسول‌ها مطرح خواهند شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده