نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

رویکرد سونی برای ارتقاء بازی ‌های PS4 به PS5 متفاوت از Smart Delivery مایکروسافت خواهد بود

ظاهراً سونی برخلاف مایکروسافت هیچ برنامه اختصاصی و یکپارچه‎‌ای را برای ارتقاء بازی‌های پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 5 در نظر نگرفته و این امر را به ناشران بازی‌ها واگذار کرده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بازی‌های پلتفرم ایکس ‌باکس سری ایکس، سرویس جدید مایکروسافت موسوم به Smart Delivery است که تضمین می‌کند با خرید یک بازی برای کنسول فعلی خود، می‌توانید آن را در پلتفرم نسل نهمی این شرکت نیز به‌صورت رایگان دریافت کنید. بسیاری از هواداران کنسول‌های پلی‌استیشن نیز انتظار داشتند که سونی همچنین رویکردی را در خصوص بازی‌های پلی ‌استیشن 4 و پلی ‌استیشن 5 اتخاذ کند؛ اما به نظر می‌رسد که فراهم کردن چنین امکانی در برنامه‌های آینده سونی قرار ندارد.

بعد از اینکه EA اعلام کرد بازی Madden NFL 21 در هردو کنسول PS5 و Xbox Series X مسیر یکسانی را در جهت ارتقاء این بازی از نسل فعلی به نسل بعد طی خواهد کرد، وبسایت ژاپنی Gamespark در تماس با رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژاپن، از وی در خصوص اینکه آیا هواداران باید انتظار ارائه راه‌حلی شبیه به اسمارت دلیوری مایکروسافت را داشته باشند یا خیر، سؤالاتی را مطرح کرده و به شفاف سازی در این زمینه پرداخته است.

قابلیت Smart Delivery در ایکس باکس سری ایکس

براساس اظهارات مقام رسمی سونی، این شرکت تصمیم در خصوص ارائه خدمات ارتقاء بین نسلی را به ناشران بازی‌ها موکول خواهد کرد. به عبارت دیگر، سونی سیستم اختصاصی خاصی را برای ارائه خدماتی شبیه به اسمارت دلیوری در برنامه ندارد. بنابراین ناشران خود بازی‌ها، اجازه خواهند داشت تا در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و قوانین و محدودیت‌های خاص خود را اجرایی کنند.

یکی دیگر جوانب جالب توجه مرتبط با این خبر این است که الکترونیک آرتز اخیراً اعلام کرده که امکان ارتقاء از نسخه فیزیکی Madden NFL 21 در پلی‌استیشن 4 به نسخه دیجیتالی آن در PS5 وجود نخواهد داشت. درواقع افرادی که دیسک فیزیکی این بازی را برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 خود خریداری کرده باشند، در صورت تصمیم گیری برای خریداری PS5 Digital Edition، امکان بهره‌مند شدن از برنامه ویژه Dual Entitlement در بازی‌های الکترونیک آرتز را نخواهند داشت.

Madden NFL 21

باتوجه به اینکه EA بدون وجود دیسک اورجینال بازی، امکان تأیید مالکیت بازی مربوطه را نخواهد داشت، این امر چندان هم غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه حالا می‌دانیم هریک از شرکت‌های مایکروسافت و سونی، رویکرد اختصاصی خود را در ارائه خدمات ارتقاء بین نسلی خواهند داشت. مایکروسافت با طراحی برنامه اختصاصی اسمارت دلیوری، خود نسبت به ارتقاء نسخه نسل هشتمی بازی‌ها به ایکس‌باکس سری ایکس اقدام کرده و سونی این امر را به ناشران خود بازی‌ها واگذار کرده است.

البته نکته مهمی که دراین‌میان وجود دارد، این است که مایکروسافت ارائه خدمات Smart Delivery را برای تمامی ناشران بازی‌ها اجبار نکرده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود ناشرانی که در برنامه اختصاصی مایکروسافت شرکت دارند، خدمات مشابهی را برای بازی‌های پلی‌استیشن 4 و 5 ارائه کنند.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده