نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

رویداد دیجیتالی PAX Online جایگزین مراسم ‌های PAX استرالیا و سیاتل خواهد شد

بعد از لغو مراسم PAX Australia به‌دلیل ویروس کرونا، حالا PAX West در سیاتل نیز به این سرنوشت دچار شده و حالا یک برنامه ۹ روزه جهت برگزاری رویداد دیجیتالی PAX Online  جایگزین این مراسم سالانه خواهد شد.

بحران شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان برگزاری رویدادهای مختلف دنیای گیمینگ را تحت تأثیر قرار داده و بعد از لغو PAX Australia، حالا PAX West نیز جدیدترین قربانی این وقایع نام گرفته است. حالا به‌جای این دو برنامه، یک رویداد آنلاین برای ماه سپتامبر پیشبینی شده که جمعاً ۹ روز به طول خواهد انجامید. این رویداد دیجیتالی که با نام PAX Online معرفی شده، قرار است از ۱۲ تا ۲۰ سپتامبر، مصادف با ۲۲ الی ۳۰ شهریور تمامی برنامه‌های مراسم‌های سالانه PAX را در بستر مجازی خود پوشش دهد. این موارد، شامل رونمایی از بازی‌های جدید، دسترسی اولیه به دموی بازی‌ها، تورنمنت‌های مختلف ورزش‌های الکترونیک (esports) و برنامه‌های مربوط‌به عناوین مستقل (Indie) خواهد بود.

جری هالکینز (Jerry Holkins) از بنیانگذاران برنامه‌های PAX در نشست خبری اخیر خود می‌گوید:

PAX همواره به‌عنوان یک انجمن بزرگ از شرکت کنندگان، غرفه‌داران و اعضای مختلف پنل برگزاری برنامه‌ها مطرح بوده و PAX Online نیز سعی دارد تا همین تجربه را به خانه‌های علاقه‌مندان منتقل کند. در برنامه‌های مختلف این رویداد آنلاین، رونمایی از بازی‌ها، تجربه انحصاری دموی بازی‌های جدید، مصاحبه با توسعه‌دهندگان استودیوهای محبوب هواداران و چندین مورد دیگر را شاهد خواهیم بود.

حتی اگر امکان ملاقات ما در سیاتل یا ملبورن نیز فراهم نباشد نیز تلاش خواهیم کرد تا ارتباط خود را با همراهان همیشگی خود حفظ کرده و راهی برای حضور عموم افراد در خانه جدید ما، یعنی PAX Online را فراهم کنیم. حالا دیگر امکان استفاده تمامی علاقه‌مندان از برنامه‌های جذاب این رویداد نیز فراهم خواهد شد.

PAX Online

این رویداد با همکاری مجریان مراسم PAX West، PAX Australia و EGX برگزار شده و برنامه دارد تا طی یک محدوده زمانی نه روزه، به‌صورت ۲۴ ساعته به ارائه محتوا بپردازد. ضمن اینکه استفاده از برنامه‌های PAX Online برای عموم افراد رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای را در پی نخواهد داشت.

تمامی آیتم‌ها و محصولاتی که قرار بود که PAX West و PAX Australia عرضه شود نیز حالا به همراه آیتم‌های ویژه PAX Online به‌صورت آنلاین در طول تابستان به فروش خواهند رسید. جزئیات مربوط‌به نحوه دسترسی مخاطبان به پخش زنده برنامه‌های PAX Online نیز طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. در این فاصله، پنل‌های ثبت نام برای شرکت کنندگان در مسابقات و برنامه‌های ویژه این مراسم نیز تا تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) فعال خواهند بود. ضمن اینکه توسعه‌دهندگان استودیوهای مستقل نیز می‌توانند تا هفدهم ژوئیه (۲۷ تیر) به ثبت بازی‌های خود برای نمایش در Indie Showcase بپردازند.

با شرایط خاصی که در پی اعمال قوانین فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از افزایش نرخ مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ ایجاد شده، برگزاری تجمعات بزرگ در زمینه‌های مختلف تقریباً غیرممکن بوده و این موضوع تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوط‌به مجامع مختلف صنعت بازی را نیز متحول کرده است.

PAX Australia

PAX East بوستون به‌لطف قرارگرفتن در اوایل سال ۲۰۲۰ به هر نحوی که بود به اجرای برنامه‌های حضوری خود پرداخت. هرچند در تاریخ برگزاری این مجمع در فوریه ۲۰۲۰ نیز نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال اوج گرفتن شیوع کرونا در آمریکا به گوش می‌رسید. بعد از قرارگرفتن ایالات متحده در صدر جدول بیشترین مبتلایان به این ویروس در ماه‌های اخیر، کلیه‌ی رویدادهای بزرگ صنعت بازی از جمله E3، GDC و SXSW که بزرگ‌ترین موارد در میان آن‌ها محسوب می‌شدند، چاره‌ای جز لغو، تعویق یا تغییر سبک برگزاری مراسم به حالت آنلاین و غیرحضوری را پیدا نکردند.

مسئولان برگزاری مراسم‌های PAX در ماه آوریل، با اظهار امیدواری از کاهش محدودیت‌ها تا اواخر تابستان سال جاری، اعلام کردند که فعلاً برگزاری مراسم حضوری PAX West را در دستور کار دارند. اما باتوجه به عدم کاهش قابل‌توجه تعداد مبتلایان به کرونا و در نتیجه ادامه شرایط محدودکننده سابق در بحث تجمعات بزرگ، بسیاری از علاقه‌مندان از قبل پیش‌بینی می‌کردند که چنین رویکردی امکان‌پذیر نباشد.

بعد از اینکه خبر تعویق زمان برگزاری PAX Australia به یک ماه بعد از زمان برنامه‌ریزی شده برای West  اعلام شد، تغییر برنامه‌های رویداد سیاتل نیز کاملاً قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید.  


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده