نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

رابط کاربری پلی استیشن 5 با یک تحول ۱۰۰ درصدی به زودی رونمایی می‌شود

معاون بخش طراحی UX سونی در لینکدین قول رونمایی از رابط کاربری و سیستم‌عامل پلی‌استیشن 5 را در آینده نزدیک به هواداران داده است.

اخیراً و در خلال رویداد رونمایی از کنسول پلی ‌استیشن 5، ویدیویی در اینترنت منتشر شده بود که براساس شایعات، احتمالاً به صفحه بوت یا انیمیشنی که هنگام راه‌اندازی PS5 نمایش داده می‌شود تعلق داشت. البته سونی تاکنون به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده اما به سختی می‌توان آن را به چیز دیگری مرتبط دانست. بعد از این اتفاق، بسیاری از هواداران منتظر اظهارنظر رسمی سونی در خصوص تأیید یا تکذیب این موضوع و از آن مهم‌تر، ارائه جزئیات بیشتر در خصوص رابط کاربری سیستم‌عامل این کنسول بوده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که احتمالاً زمان زیادی تا ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص باقی نمانده است.

دانلود از آپارات

مت مک‌لورین (Matt MacLaurin) معاون بخش طراحی UX سونی در پست جدید خود در LinkedIn تأیید کرده که این شرکت درحال آماده‌سازی برای نمایش سیستم‌عامل PS5 در آینده نزدیک است. براساس توضیحات مک‌لارین، رابط کاربری این کنسول در مقایسه با پلی‌استیشن 4 به‌طور کلی متحول شده و کانسپت‌های کاملاً جدیدی به آن اضافه شده است.

سونی به‌دلیل سادگی پیمایش و رابط کاربری سیستم XMB که در سال‌های گذشته به اشکال مختلفی به کاربران ارائه شده، برنده جوایز متعددی شده و حالا باید دید که پلی‌استیشن 5 نیز نهایتاً در همین چارچوب قرار گرفته یا به تغییر کامل عملکرد آن در عین حفظ مفاهیم اصلی خواهد پرداخت.

باتوجه به قابلیت‌های سخت‌افزار جدید این کنسول، می‌توان انتظار افزایش سرعت عملکرد در سیستم منوی کنسول را از پلی‌استیشن 5 داشت. به‌خصوص با لگ‌های متعددی که به‌صورت گاه و بی‌گاه در منوی PS4 شاهد بودیم.

اریک لمپل، مدیر بخش بازاریابی پلی‌استیشن نیز به‌تازگی مصاحبه جدیدی را ترتیب داده که در آن فهرست بازی‌های کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن 5 را در تاریخ برند پلی‌استیشن «بزرگ‌ترین» توصیف می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به مطلب مقابل، جزئیات این مصاحبه را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی: سونی به‌صورت رسمی قیمت PS5 دیسک خور را ۴۹۹ دلار و قیمت پلی‌استیشن 5 دیجیتالی را ۳۹۹ دلار اعلام کرد.

به نظر شما رابط کاربری پلی‌استیشن 5 به چه تغییراتی در مقایسه با PS4 نیاز خواهد داشت؟ پیشنهاد‌ها خود را در بخش نظرات با زومجی در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده