نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

بانجی: درحال حاضر برنامه‌ای برای ساخت Destiny 3 وجود ندارد

استودیو بانجی با اشاره به ضرورت عدم تکرار اشتباهاتی که در Destiny 2 شاهد آن بودیم، اعلام کرده که این شرکت فعلاً برنامه‌ای برای ساخت Destiny 3 ندارد.

زمانی‌که بازی Destiny برای اولین‌بار معرفی شد، به نظر می‌رسید که استودیوی بانجی (Bungie) و ناشر آن زمان این بازی، یعنی اکتیویژن (Activision) چشم‌انداز گسترده و بی‌پایانی را برای پشتیبانی چندین ساله از این بازی در نظر دارند. به همین دلیل، معرفی Destiny 2 آن هم تنها با فاصله سه سال از زمان انتشار قسمت اول، اتفاق غیرمنتظره‌ای برای طرفداران پروپاقرص این بازی محسوب می‌شد. درواقع بسیاری از مخاطبان بازی Destiny انتظار یک پشتیبانی چندین ساله از این بازی را از بانجی و اکتیویژن داشتند. حالا همین شرایط عیناً برای Destiny 2 نیز در جریان بوده اما به نظر می‌رسد که بانجی از اتفاقات گذشته درس گرفته است.

Destiny 2

وبسایت رسمی استودیوی Bungie در پست جدید خود در خصوص آینده این مجموعه اظهاراتی را مطرح کرده است. وقتی صحبت از احتمال آغاز پروژه Destiny 3 به میان می‌آید، سخنگوی استودیو اقرار می‌کند که این شرکت قصد تکرار اشتباهاتی که هنگام انتقال از Destiny به Destiny 2 انجام داده را ندارد. طرفداران بازی اورجینال Destiny از اجبار برای شروع مجدد جریان بازی اظهار نارضایتی کرده و این موضوع یکی از دلایلی بود که توسعه‌دهندگان این مجموعه تصمیم به انتقال فعالیت‌ها و داده‌های مربوط‌به پیشرفت جریان بازی به Destiny 2 گرفتند. یکی دیگر از مواردی که در این خصوص مطرح می‌شد، مناسب نبودن زمان‌بندی این شرکت برای انتشار یک دنباله کامل از نسخه اول Destiny بود.

در متنی که توسط بانجی منتشر شده می‌خوانیم:

ما در Destiny 1 مشکل افزایش رو به رشد پیچیدگی جریان بازی را با ساخت دنباله Destiny 2 حل کردیم. اما با این کار، عملاً تمام محتوای Destiny 1 را پشت سر گذاشته و بسیاری از ویژگی‌هایی که بازیکنان رفته رفته به آن علاقه‌مند شده بودند را از دست دادیم. حالا ما اذعان داریم که ایجاد شرایطی که منجر به نارضایتی جامعه بازیکنان شده، یک اشتباه محرز بوده و نباید در آینده تکرار شود. شروع مجدد روند پیشرفت بازیکنان در جریان بازی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد که فقط حدود یک سال زمان صرف بازیابی و جبران این اشتباه شد.

Destiny 2

این همان اشتباهی است که ما به هیچ عنوان قصد تکرار آن را در Destiny 3 نخواهیم داشت. ما فکر نمی‌کنیم که در حال حاضر، ساخت یک دنباله کامل مسیر مناسبی برای آینده این مجموعه بوده و در طول دو سال گذشته نیز تمام تمرکز خود را روی توسعه محتوای جدید، مکانیزم‌های گیم پلی و ویژگی‌های موتور توسعه‌ی بازی که به‌طور مستقیم از گسترش دنیای Destiny 2 پشتیبانی می‌کند، معطوف کرده‌ایم.

بازی Destiny 2 هم‌اکنون روی پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان، پی سی  و گوگل استیدیا قابل دریافت است. انتشار این بازی روی کنسول‌های نسل جدید نیز از همین الان تأیید شده است. به‌تازگی خبر معرفی بسته الحاقی جدید این بازی به نام Beyond Light نیز منتشر شده که با مراجعه به لینک مطلب مقابل، می‌توانید به آن نگاهی داشته باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده