ساخت بازی Valorant برای کنسول ها در حال بررسی است
مدتی پیش، استودیو رایت گیمز برای اولینبار در تاریخ فعالیت خود، ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص رقابتی و آنلاین را بهصورت رسمی آغاز کرد. حال نتیجه این کار حداقل برای بازیکنانی که این بازی را تجربه کردهاند، بسیار رضایتبخش بوده است. نسخه نهایی و رسمی بازی Valorant چند روز پیش بهصورت رایگان برای پلتفرم پی سی منتشر شد. حال بهنظر میرسد که توسعهدهندگان این بازی در تلاش هستند تا برای حضور این بازی در پلتفرمهای کنسولی، راهی را پیادهسازی کنند.
آنا دانلن، تهیهکننده اجرایی بازی Valorant، در مصاحبهای با Gamespot، تایید کرد که تیم سازنده در حال آمادهسازی نسخه اولیه این بازی برای کنسولها است. هرچند، این موضوع دلیلی بر قطعی بودن عرضه بازی Valorant برای کنسولها نخواهد بود.
دانلن درباره جزییات این نسخه توضیح داد که روش مشخصی برای بازی و تجربه کردن Valorant وجود دارد و این روش باید برای پلتفرمهای کنسولی، بهطور کامل تعریف شود. پس، اگر تیم سازنده بتواند این تجربه خاص را برای کنسولها نیز فراهم کند، آنها قطعاً بازی Valorant را برای پلتفرمهای دیگر نیز عرضه خواهد کرد. از گفتههای دانلن میتوان نتیجه گرفت که از ابتدا عرضه بازی Valorant برای کنسولها، جزو اهداف اصلی این استودیو نبوده است.
اکنون بازیکنان Valorant پس از یادگیری اصول اولیه این بازی در طول زمان تقریباً دوماهه نسخه Closed Beta، در حال تجربه فصل اول این بازی با نام Ignition هستند. در حالحاضر، ۱۱ شخصیت در این بازی حضور دارند که هرکدام قدرتهای اختصاصی دارند. گیمپلی بازی Valorant بیشتر شبیه به ترکیبی از بازیهای Counter-Strike و Rainbow Six Siege است. در این بازی، قدرتهای هر شخصیت نقش کلیدی و مهمی را در گیمپلی ایفا میکند، اما زمانیکه بحث از تیراندازی میشود، شما بدون درنظر گرفتن کاراکتر انتخابی خود، به فهرستی از اسلحههای متنوعی دسترسی خواهید داشت.
با تشکر از قراردادی که بین استودیو رایوت گیمز و توییچ برای عرضه کدهای Valorant Closed Beta در طول تماشای استریمهای این بازی، صورت گرفته بود، بازی Valorant توانست رکورد میزان ساعت تماشای یک بازی در یک روز را در پلتفرم توییچ بشکند. این رکورد در اواخر ماه آوریل به ۳۳۴ میلیون ساعت رسیده بود.