نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

سازندگان Kerbal Space Program 2 از طریق لینکدین متوجه لغو پروژه خود شدند

شرکت تیک-تو اینتراکتیو با ارسال یک پیام ازطریق لینکدین پروژه توسعه Kerbal Space Program 2 را از استودیوی استار تئوری سلب کرده و آن را به یک تیم داخلی از توسعه‌دهندگان قبلی سپرده است.

نشریه بلومبرگ (Bloomberg) در جدیدترین گزارش خود به نحوه لغو قرارداد پروژه توسعه Kerbal Space Program 2 در استودیوی استار تئوری (Star Theory) پرداخته است. این بازی که اولین‌بار به‌عنوان یک پروژه جدید با همکاری دو شرکت زیرمجموعه Take-Two یعنی Private Division و Star Theory معرفی شد، به تیمی از توسعه‌دهندگان بازی‌های Monday Night Combat و Planetary Annihilation سپرده شده بود.

اما سخنگوی تیک تو در ماه فوریه سال جاری میلادی اعلام کرده که یک استودیوی جدید برای پیشبرد ادامه فرایند توسعه این بازی در داخل این شرکت تأسیس شده که غالباً از افراد همان تیم استفاده خواهد کرد.

در گزارش بلومبرگ آمده که کارکنان این استودیو اولین‌بار ازطریق پیامی که در لینکدین برای آن‌ها ارسال شده از این تصمیم Take-Two مطلع شدند. مایکل کوک (Michael Cook) مدیر اجرایی شرکت Private Division به کارکنان استار تئوری اعلام کرده که ناشر این بازی، قرارداد خود را با کارفرما لغو کرده و آن‌ها به‌عنوان بخشی از غرامت این تصمیم، تحت نظر تیکتو به کار خود ادامه خواهند داد.

Kerbal Space Program 2

این پیام روز جمعه برای کارکنان استار تئوری ارسال شده است. سپس در روز دوشنبه، باب بری (Bob Berry) و جاناتان میور (Jonathan Mavor) روئسای استار تئوری به کارمندان خود اعلام کرده‌اند که Take-Two تمایل دارد تا این استودیو را خریداری کند. اما روشی که مد نظر مقامات این شرکت قرار دارد، مورد تأیید مؤسسین این استودیو نیست.

شرکت بزرگ Take-Two Interactive که ناشر بازی‌های مجموعه Grand Theft Auto، Borderlands و عناوین متعدد ورزشی 2K Games محسوب می‌شود، اعلام کرده که به کارکنان استار تئوری پیشنهاد یک پاداش ویژه در زمان ثبت قرارداد و یک حقوق سالانه بسیار عالی را ارائه کرده که شامل مبالغ اضافی و پاداش‌های متعدد می‌شود. لذا بسیاری از کارکنان این شرکت با این پیشنهاد موافقت کردند.

بااین‌حال، تعداد اندکی از کارکنان این شرکت تصمیم به ادامه کار با Star Theory گرفتند و این استودیو با بخش اندکی از پرسنل خود و بدون در دست داشتن هیچگونه پروژه‌ای به کار خود ادامه داد.

Kerbal Space Program 2

این استودیو به‌عنوان آخرین برنامه‌ای که برای نجات آینده کاری خود در نظر داشت، با دادن یک فرصت دو ماهه به کارکنان باقی مانده خود تلاش کرد تا ایده‌ی خلاقانه‌ای را برای Game Developers Conference آماده کنند. اما بعد از اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی کنفرانس GDC شد، تمام نقشه‌های این شرکت نیز نقش بر آب شد.

نهایتاً استار تئوری در تاریخ چهارم مارس رسماً به کار خود خاتمه داده و کمتر از دو ماه بعد، استودیوی جدید Take-Two معرفی شد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده