نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵

احتمال عرضه هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت برای کنسول‌های نسل هشتم

نِیت میشل، نایب رئیس بخش واقعیت مجازی شرکت آکیولوس، از مذاکره ی این شرکت با مایکروسافت و سونی درخصوص پتانسیل های همکاری و بکارگیری هدست ریفت این شرکت برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 خبر داد. در ادامه با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

این مسئول آکیولوس که صبح دیروز در کنفرانس TechCrunch Disrupt سخنرانی می کرد، تایید کرد که این کمپانی با مایکروسافت و سونی درباره ی امکان استفاده ی هدست واقعیت مجازی این شرکت، یعنی Oculus Rift (که قرار است در سه ماهه ی سال آینده ی میلادی عرضه شود)، برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 صحبت کرده است.

میشل در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت با مایکروسافت و سونی صحبت کرده است گفت:

بله، ما صحبت کردیم. ما با همه صحبت کردیم. اکنون عده ی زیادی هستند که به فضای واقعیت مجازی علاقه دارند. و ما قبلا هم گفتیم که علاقه مند به استفاده از Rift بر روی هر کنسول و پلتفرمی که امکانش را داشته باشد هستیم. درکل باید بگویم که ما تا امروز هیچگونه همکاری ای را تایید نمی کنیم، اما این موضوعی است که ما همیشه آن را بررسی می کنیم.

خبرنگار سوال کننده ادامه داد که علاقه دارد از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بر روی کنسول پلی استیشن 4 خود استفاده کند که نِیت میشل در جوابش گفت "هرچیزی ممکن است". البته لازم به ذکر است که سونی هدست واقعیت مجازی خودش به نام پروژه مورفیوس را دارد و مایکروسافت هم تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی خود را به نام هولولنز قبلا معرفی کرده است.

آکیولوس ریفت در زمان عرضه ی عمومی، یعنی سه ماهه ی اول سال آینده ی میلادی، به یک قطعه ی کامپیوتری بزرگ احتیاج خواهد داشت. بنابراین، اگر این شرکت بخواهد ریفت را بر روی کنسول هایی مثل پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان استفاده کند، باید بستر سخت افزاری آن را نیز فراهم آورد. میشل اضافه کرد که آکیولوس اطلاعات بیشتری را در کنفرانس E3 2015 ارائه خواهد داد که یکی از آنها نیازمندی های تکنیکی پی سی شما برای پشتیبانی از این هدست خواهد بود. او در این مورد گفت:

شما به یک کامپیوتر گیمینگ خوب احتیاج خواهید داشت. منظور ما یک کامپیوتر بسیار قدرتمند با سخت افزار آنچنانی نیست، اما باید سیستمی باشد که بازی های مدرن امروزی را به خوبی اجرا کند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده