نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸

بازه زمانی احتمالی انتشار بازی GTA VI مشخص شد

طبق گزارش‌هایی که توسط تیک-تو منتشر شده، بازه‌ی سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ قرار است یک اتفاق بزرگ بیفتد. آیا بازی GTA 6 آن اتفاق بزرگ است؟

اگرچه هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی‌ای در این‌باره منتشر نشده، تقریبا همه مطمئن هستند که نسخه‌ی بعدی از سری بازی GTA درحال‌حاضر توسط راک استار (Rockstar Games) در حال تولید شدن است. طبق شنیده‌ها، احتمالا این بازی هم‌اکنون در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و به این زودی‌ها نمی‌توان انتظار انتشار آن را داشت. با این‌حال، به لطف اطلاعات تازه‌ای که توسط شرکت مادر راک استار یعنی تیک تو (Take-Two) منتشر شده، حالا می‌توانیم درباره‌ی بازه‌ی زمانی انتشار بازی GTA 6 حدس‌های دقیق‌تری بزنیم.

طبق آنچه در وبسایت VentureBeat منتشر شده است، شرکت تیک تو در گزارشی که سالیانه آن را منتشر می‌کند اطلاعات جالبی درباره‌ی مسائل مالی‌اش منتشر کرده است. آن‌ها معمولا هر سال گزارشی را درباره‌ی سال مالی پیش‌رو و اینکه برای خرج‌های آینده‌شان چه نقشه‌ها و استراتژی‌هایی دارند منتشر می‌کنند. طبق آنچه در گزاش امروز آن‌ها پیدا شده، آن‌ها قصد دارند مبلغ ۸۹ میلیون دلار را در سال مالی ۲۰۲۴ خرج کنند. مبلغی که حتی از دوبرابر میزان رکورد قبلی هم بیشتر است و به‌نظر می‌رسد اتفاق بسیار مهمی قرار است در این سال رخ دهد. پیشتر این مبلغ که در هزینه‌های بخش بازاریابی قرار گرفته قرار بود در سال ۲۰۲۳ هزینه شود اما در گزارش‌های جدید به سال ۲۰۲۴ انتقال یافته است.

gta

اما همه‌ی این‌ها چه ارتباطی با بازی GTA VI خواهد داشت؟ مسئله اینجا است که این بازی بدون شک بزرگ‌ترین بازی تیک-تو در چند سال آینده است و کاملا منطقی است که این شرکت قصد داشته باشد با ساخته شدن آن، مبلغ بسیار زیادی را صرف بازاریابی و تبلیغات آن کند. با توجه به اینکه سری بازی GTA محبوبیتی خارق‌العاده دارد و رکوردهای بسیار محکمی در زمینه‌ی فروش از خودش به‌جا گذاشته، بعید نیست که برای ششمین نسخه‌ی رسمی از آن هم در زمینه‌ی بازاریابی بودجه‌های بسیار زیادی صرف شود. در وصف موفقیت عجیب بازی Grand Theft Auto 5 همین بس است که این بازی تاکنون توانسته ۱۳۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا بفروشد. همین مسئله نشان می‌دهد تیک-تو برای تکرار چنین موفقیتی هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد.

اگر این حدس‌وگمان‌ها درست باشند، احتمال زیادی وجود دارد که بازی Grand Theft Auto 6 در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. از آنجا که سال مالی ۲۰۲۴ تیک تو قرار است در اول آوریل سال ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) آغاز شود و در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) خاتمه یابد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم این بازی در همین بازه‌ی زمانی منتشر شود. به توجه به این مسئله که هم بازی GTA V و هم بازی Red Dead Redemption 2 به جای بهار در پاییز منتشر شدند، این احتمال وجود دارد که راک استار و تیک-تو بخواهند این نقشه را درباره‌ی بازی GTA VI هم اجرا کنند.

صد البته اگر نقشه این باشد که بازی جی تی ای 6 در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، باید همچنان زمان زیادی را تا انتشار این بازی صبر کنیم. حتی این امکان نیز وجود دارد که نقشه‌ها به درستی اجرا نشوند و این تاریخ عقب‌تر هم بیفتد؛ لذا احتمالا نباید برای دیدن ششمین نسخه از سری GTA به این زودی‌ها دلمان را خوش کنیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازه‌ی زمانی انتشار بازی GTA 6 چیست؟ به نظر شما این تحلیل‌ها درست از آب در می‌آیند یا غلط؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده