// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

تماشا کنید: بازی Grim Fandango Remastered امروز برای اندروید و iOS منتشر می شود

بازی Grim Fandango Remastered امروز به افتخار جشن سینکو دی مایو برای پلتفرم‌ اندروید و iOS منتشر می‌شود.  سینکو دی مایو در مکزیک و ایالات متحده آمریکا به مناسبت پیروزی مکزیک بر فرانسه در نبرد پوئبلا در پنجم ماه می ۱۸۶۲، بخاطر میراث لاتینو و زبان اسپانیایی هرساله برگزار می شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در نسخه‌ی بازسازی شده Grim Fandango شاهد افزایش بافت‌ها و وضوح بالاتر، نورپردازی داینامیک، موسیقی متن دوباره ضبط شده‌ و دو ساعت از دیدگاه‌های سازندگان هستیم. درصورتی که از علاقمندان به سبک ماجرایی اشاره و کلیک هستید، می‌توانید این بازی مدرن کلاسیک تیم شیفر را با قیمت ۷.۹۹ پوند یا ۹.۹۹ دلار خریداری کنید.

Grim Fandango ادغامی از رمز و راز جنایت و فرهنگ عامه مکزیک است که بعد ۱۷ سال از زمان عرضه‌ی آن در سال ۱۹۹۸، هنوز با شکوه جلوه می‌کند.

به نوشته‌ی ریچارد کابت، این بازی هرچند معماهایی را از بازی‌های پازل گرفته است با این حال مانند یک کلاسیک فیلم نوآر* جلوه می‌کند، شنیدن عرضه‌ی دوباره آن به گوش خوش می‌آید و این بازی توانسته سبک خود را نگاه دارد.

Grim Fandango Remastered در سایت زومجی نیز نقد و بررسی شده است. رضا حاج‌محمدی در قسمتی از مقاله در رابطه با معماهای بازی می‌نویسد:

«گریم فندنگو» یک کلاسیک شگفت‌انگیز است که بی‌شک هیچ بهانه‌ای برای تجربه نکردن آن، قابل‌قبول نیست. شاید طرز طراحی‌ معماهایش با گروه خونی بازی‌کننده‌های مدرن، جور نباشد، اما نباید سیل عظیم نکات خوب‌اش را نادیده گرفت، که از قلبِ پاک و تصاویر خلاقانه‌اش شروع می‌شود.

شما می‌توانید نقد و بررسی کامل بازی Grim Fandango Remastered را به قلم رضا حاج‌محمدی در زومجی مطالعه کنید. این بازی بهمن ۱۳۹۳ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا منتشر شده بود.

*فیلم نوآر: اصطلاحی سینمایی است که اصولا برای توصیف درام‌های جنایی استفاده می شود.

دانلود از Google Play | دانلود از App Store

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده