// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

الکترونیک آرتز قصد دارد تا در بازار واقعیت مجازی نیز به خوبی بدرخشد

کمپانی الکترونیک آرتز هنوز آماده نیست تا به طور قطعی و الزامی خود را وارد بازار بازی‌های واقعیت مجازی کند اما هنگامی که زمانش فرا برسد قصد دارد تا مانند بازی‌های کنسولی نیز جزو رهبران آن باشد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

امروز الکترونیک آرتز قبل از اعلام آمار مالی خود کنفرانسی برگزار کرد که طی آن یکی از خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های آینده این کمپانی برای واقعیت مجازی سوال کرد.

آندرو ویلسون یکی از مدیران ارشد اجراییِ الکترونیک آرتز در پاسخ توضیح داد هنگامی که واقعیت مجازی بتواند خود را به خوبی ثابت کند این شرکت قصد دارد تا مانند بازار بازی‌های کنسولی از همان ابتدا پیشرو باشد و درحال حاضر نیز تلاش‌های موثری برای این مهم کرده است.

جدا از آن نیز الکترونیک آرتز تا زمانی که بتواند به صورت کامل و با تمرکز بالا در این حوضه سرمایه گذاری کند، هیچ برنامه مشخصی را اعلام نخواهد کرد.

ویلسون همچنین در ادامه توضیح داد که بازار واقعیت مجازی درحال حاضر بسیار از هم گسسته است، چرا که طیف وسیعی از تجربه‌های مختلف در این حوضه وجود دارد، از هدست‌های واقعیت مجازی (آکیولوس ریفت و پراجکت مورفیوس) گرفته تا تکنولوژی هولوگرافیک (هولولنز) و تبدیل تمام اتاق به فضای واقعیت مجازی (تکنولوژی لایت‌هاوس از ولو).

در حال حاضر کمپانی‌های بزرگی مانند ولو، سونی، فیس‌بوک و از طرفی دیگر مایکروسافت با واقعیت افزوده همگی به شدت تلاش می‌کنند تا واقعیت مجازی را به یک تکنولوژی ماندگار تبدیل کنند. جدا از آن نیز اگر نگوییم صدها، حداقل ده‌ها سازنده مستقل تمام تلاش خود را برای ساخت بازی‌ها و تجربه‌های مختلف بر روی پلتفرم‌ها و سخت افزارهای گوناگون در این حوضه می‌کنند اما هنوز ناشرین بزرگ هیچ اقدام قابل توجه‌ای در این زمینه انجام نداده‌اند. به هر حال در طی یک یا دو سال آینده خواهیم دید که آیا این تکنولوژی می‌تواند روش بازی کردن ما را تغییر دهد یا نه. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده