نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

سونی از دادگاه جنجالی مشکلات رزولوشن Killzone: Shadow Fall تبرئه شد

تابستان سال گذشته بود که یک فرد، از کمپانی سونی به‌خاطر گول زدن بازیکن‌ها شکایتی تسلیم دادگاه کرد. این فرد معتقد بود که سونی باید به خاطر ادعای اجرا شدن بخش چندنفره‌ی Killzone: Shadow Fall با رزولوشن 1080p مجازات شود و به مشتریانش ۵ میلیون دلار خسارت بدهد.

طبق اعلام وب‌سایت اخبار دادگستری، به تازگی یک قاضی این پرونده را مورد رسیدگی قرار داده و شکایت مطرح شده را به طور دائمی رد کرده است. این وبسایت تاکید کرد که موضوعات مورد توافق افشا نشده‌اند؛ ضمن اینکه هنوز هیچ‌ کدام از طرفین شکایت، بیانیه‌ی رسمی در خصوص حل و فصل موضوع منتشر نکرده‌اند.

این مسئله به آگوست سال ۲۰۱۴ و شکایت فردی به نام داگلاس لیدور به دادگاه بخش کالیفرنیا‌ی امریکا مربوط می‌شود. او اعلام کرده بود که بازیکن‌ها پس از تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی Killzone: Shadow Fall بلافاصله متوجه تار بودن صحنه‌ی بازی شده‌اند و از این مشکل ابراز نارضایتی کرده‌اند. لیدور گفت این موضوع کاملا با ادعاهای سونی که اعلام کرده بود بخش چندنفره‌ی بازی دارای رزولوشن 1080p است و حتی این نکته را روی جلد بازی نیز ذکر کرده، مغایرت دارد.

لیدور هدفش از طرح شکایت علیه سونی را جلوگیری از تبلیغات گول‌زننده‌ی این شرکت درباره‌ی بازی Killzone: Shadow Fall اعلام کرد و همچنین خواستار پرداخت خسارت به میزان ۵ میلیون دلار توسط سونی شد. البته در صفحه‌ی فروشگاه پلی‌استیشن Killzone: Shadow Fall، هیچ اشاره‌ای به رزولوشن 1080p در بخش چندنفره‌ی این بازی نشده است.

گوریلا گیمز، سازنده‌ی بازی، در پاسخ به این مسئله عنوان کرد که Killzone: Shadow Fall از یک تکنیک به نام «بازتابی موقتی» برای دستیابی به رزولوشنش استفاده می‌کند. در این روش پیکسل‌ها و بردارهای حرکتی از چندین فریم با رزولوشن پایین‌تر با هم ترکیب می‌شوند تا یک تصویر کامل با رزولوشن 1080p ایجاد شود.

Killzone: Shadow Fall که ششمین بازی از مجموعه‌ی Killzone است، در تاریخ ۲۴ آبان ۹۲ به طور اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن 4 سونی منتشر شد و امتیازات متوسط رو به بالا از منتقدین دریافت کرد، به طوری که میانگین امتیازات بازی ۷۳ از ۱۰۰ است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده