نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

فروش هفتگی انگلستان: Mortal Kombat X برای سومین هفته‌ی پیاپی صدرنشین ماند

بازی مبارزه‌ای کمپانی برادران وارنر باز هم در رتبه‌ی نخست جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. این سومین هفته‌ی متوالی است که Mortal Kombat X پرفروش‌ترین بازی انگلستان لقب می‌گیرد. برای مشاهده‌ی فهرست ۱۰ بازی پرفروش این هفته با زومجی همراه باشید.

با اینکه Mortal Kombat X نسبت به هفته‌ی گذشته ۳۲ درصد کاهش فروش داشت، اما باز هم توانست Grand Theft Auto V را (که این هفته ۱۱ درصد افزایش فروش داشت) در رتبه‌ی دوم جدول نگه دارد. اگر Mortal Kombat X هفته‌ی آینده نیز صدرنشین باقی بماند، به رکورد Battlefield: Hardline که چهار هفته‌ی پیاپی در سال ۲۰۱۵ در رتبه‌ی اول قرار داشت خواهد رسید. Battlefield Hardline مثل هفته‌ی گذشته، در مکان سوم جدول به سر می‌برد.

FIFA 15 به لطف انتشار باندل سخت‌افزاری نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی ایکس‌باکس 360، حدود ۱۶ درصد افزایش فروش نسبت به هفته‌ی قبل را تجربه کرد و یک رده بالاتر یعنی در مکان چهارم قرار گرفت. Dying Light نیز با افزایش فروش ۷۹ درصدی، دو پله صعود کرد و رده‌ی ششم را به دست آورد. از دیگر تغییرات مهم جدول فروش این هفته نیز باید به جهش ۵ رتبه‌ای بازی Halo: The Master Chief Collection و قرار گرفتن آن در رده‌ی نهم اشاره کرد.

با اینکه در هفته‌ی گذشته بازی جدیدی منتشر نشد، اما تعطیلات بانک‌ها و بسیاری از مشاغل در انگلستان موجب شد که فروش کلی بازی‌ها در این کشور ۶ درصد نسبت به هفته‌ی قبل‌تر افزایش یابد.

در زیر فهرست ۱۰ بازی پرفروش را مشاهده می‌کنید.

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Mortal Kombat X
صدرنشینی برای سومین هفته‌ی پیاپی

۲

۲
Grand Theft Auto V
حفظ رتبه‌ی هفته‌ی گذشته

۳

۳
Battlefield Hardline
حفظ رتبه‌ی هفته‌ی گذشته

۴

۵
FIFA 15
افزایش ۱۶ درصدی فروش

۵

۴
Minecraft PlayStation Edition
-

۶

۸
Dying Light
افزایش ۷۹ درصدی فروش

۷

۶
Minecraft Xbox Edition
-

۸

۷
Call of Duty: Advanced Warfare
-

۹

۱۴
Halo: The Master Chief Collection
صعود ۵ پله‌ای و افزایش ۳۳ درصدی فروش

۱۰

۱۰
WWE 2K15
-

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده