// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

سازندگان Lost Planet 3 و Ninja Gaiden Z با دنیای بازی های ویدیویی خداحافظی کردند

اسپارک آنلیمیتِد، سازنده‌ بازی ‌Lost Planet 3 پس از یازده سال ساخت بازی‌های رایانه‌ای را متوقف می‌کند. این موضوع پس از به مزایده گذاشته شدن کالاهای باقی‌مانده استودیو اسپارک، توسط وب‌سایت پالیگان تایید شد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

جان بیتراویچ، مدیر ارشد بخش فنی اسپارک در صحبتی با پالیگان تایید کرد که توسعه‌ی بازی برای استودیوی اسپارک تمام شده است. او در ادامه گفته که افراد کلیدی این استودیو تصمیم گرفته‌اند که به کارهای دیگری مشغول شوند. ظاهرا کریگ آلن بنیانگذار، مدیر ارشد اجرایی و رئیس استودیوی اسپارک در پایان سال گذشته تصمیم به سرمایه‌گذاری در سایر عرصه‌ها گرفته‌ است.

به گفته‌ی بیتراویچ بازی رایگان (Free-to-Play) در حال ساخت این استودیو لغو شده است و تیم اصلی این استودیو به همکاری‌های خود برروی پروژه‌هایی غیر از بازی‌های ویدیویی ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، کریگ آلن و اَوی بَچِر مدیر ارشد عملیاتی و مدیر امور مالی اسپارک، در سال ۲۰۱۴ برروی تولید فیلم Nightmare Code همکاری کرده‌اند.

استودیوی لس‌آنجلسی اسپارک آنلیمی‌تِد در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و اولین بازی خود را در سال ۲۰۰۴ با نام Call of Duty: Finest Hour روانه‌ی بازار کرد. این استودیو در ادامه بازی‌هایی مانند Turning Point: Fall of Liberty ،Legendary ،Lost Planet 3 و Yaiba: Ninja Gaiden Z را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد.

منبع: Eurogamer