نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

خبر خوب برای طرفداران هاف لایف: Black Mesa به زودی در استیم منتشر خواهد شد

بیش از ۱۰ سال است که طرفداران مجموعه‌ی Half-Life در انتظار معرفی شماره‌ی سوم این فرانچایز هستند، اما ولو تاکنون هیچ صحبتی درباره‌ی این بازی نکرده است. با این حال، احتمالا هواداران Half-Life می‌توانند به زودی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی شماره‌ی اول مجموعه‌ی محبوب‌شان را از طریق استیم دریافت کنند.

چند روز پیش بود که وبسایت بازی Black Mesa از یک شمارش معکوس اسرارآمیز رونمایی کرد. ابتدا شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه در پایان این شمارش معکوس، تاریخ انتشار بخش دوم Black Mesa اعلام می‌شود، اما حالا به نظر می‌رسد که سازنده‌ی این بازی تصمیم دیگری در سر دارد. به تازگی یک صفحه در کارگاه استیم برای Black Mesa ایجاد شده که این موضوع نشان می‌دهد به زمان انتشار نسخه‌ی استیم این بازی نزدیک شده‌ایم.

طبق اعلام سازندگان بازی، نسخه‌ی استیم Black Mesa که مدت‌ها است طرفداران این بازی منتظر انتشارش هستند، از نسخه‌ی جدیدتر موتور سورس استفاده می‌کند و شامل ویژگی‌های جدیدی است که نسخه‌ی رایگان بازی فاقد آنها بود.

Black Mesa که نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Half-Life است، از سال ۲۰۰۴ تاکنون در دست ساخت قرار دارد؛ بخش اول این بازی که برخی از مراحل Half-Life در آن بازسازی شده بودند در سال ۲۰۱۲ و به صورت دانلودی عرضه شد. قرار بود بخش دوم نیز که شامل سایر مراحل بازی بود پس از آن منتشر شود که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

تیم سازنده‌ی Black Mesa توسط گروهی از هواداران Half-Life تشکیل شده است که بازسازی این بازی را به طور داوطلبانه و بدون انگیزه‌های مالی انجام می‌دهند؛ اما انتشار نسخه‌ی استیم و پولی بازی می‌تواند به کیفیت و سرعت روند ساخت آن کمک زیاد کند. سازندگان تاکید کرده‌اند که Black Mesa با حداقل قیمت در استیم عرضه می‌شود، اما شاید خیلی‌ها (از جمله بنده) حاضر باشند برای خرید این بازی به اندازه‌ی یک بازی نسل هشتمی هزینه کنند.

شمارش معکوس وبسایت Black Mesa فردا به پایان می‌رسد و احتمالا اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده