نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹

سرویس PlayStation Now حالا ۲.۲ میلیون مشترک دارد

طبق اعلام سونی، سرویس PlayStation Now اکنون حدود ۲.۲ میلیون مشترک دارد. تعداد مشترکان پلی استیشن پلاس هم به بیش از ۴۱ میلیون نفر رسیده است.

کمپانی سونی اعلام کرد که در حال حاضر ۲.۲ میلیون نفر عضو PlayStation Now هستند؛ سرویس گیمینگ ابری که با پرداخت حق اشتراک، امکان دسترسی به تعداد زیادی از بازی‌های پلی‌استیشن را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند. نکته جالب آنکه از سال گذشته و همین موقع که سونی آمار کاربران PlayStation Now را کمی بیشتر از یک میلیون نفر اعلام کرده بود، تعداد مشترکان این سرویس بیشتر از دو برابر شده است.

این افزایش آمار شگفت‌انگیز برای سرویس PlayStation Now در حالی رقم خورده است که حدود هفت ماه پیش، سونی هزینه اشتراک این سرویس را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد. حالا کاربران باید به‌صورت ماهانه مبلغ ۹.۹۹ دلار بپردازند تا به همه بازی‌های PlayStation Now دسترسی داشته باشند. همچنین حق اشتراک سالیانه این سرویس برابر با ۵۹.۹۹ دلار است. در گذشته هزینه‌های اشتراک ماهانه و سالیانه به ترتیب برابر با ۱۹.۹۹ دلار و ۹۹.۹۹ دلار بودند. البته اضافه شدن امکان دانلود بازی‌ها و تجربه آنها به صورت آفلاین نیز در استقبال بیشتر گیمرها از این سرویس بی‌تاثیر نبوده است. این امکان از سپتامبر سال ۲۰۱۸ به سرویس PlayStation Now اضافه شد.

سرویس PlayStation Now

اگرچه رشد تعداد اعضای سرویس ابری سونی قابل ملاحظه است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این سرویس حدود پنج سال پیش راه‌اندازی شده و اگر روند رشد مشترکان طی این پنج سال را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که PlayStation Now خیلی هم سرویس موفقی نبوده است. در سوی مقابل، سرویس اشتراکی کمپانی مایکروسافت یعنی Xbox Game Pass دیده می‌شود که از زمان راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۱۷ تا به امروز به آمار ۱۰ میلیون مشترک دست پیدا کرده است.

دیگر سرویس آنلاین سونی یعنی پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) نیز رشد خوبی را تجربه کرده و تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد مشترکان خود را به ۴۱.۵ میلیون نفر رسانده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی، تعداد اعضای این سرویس بیش از ۳۶ میلیون نفر بود که نشان می‌دهد طی یک سال اخیر، پنج میلیون مشترک جدید به پلی استیشن پلاس اضافه شده‌اند. البته در این بخش هم مایکروسافت شرایط بهتری دارد؛ در ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که تعداد کاربران فعال سرویس ایکس باکس لایو (Xbox Live) به ۹۰ میلیون نفر رسیده است.

رشد تعداد کاربران سرویس‌های آنلاین گیمینگ می‌تواند با شیوع ویروس کرونا در جهان نیز مرتبط باشد. اکنون اکثر گیمرها به خاطر رعایت قرنطینه در خانه هستند و زمان بیشتری را به بازی کردن (مخصوصا بازی‌های آنلاین) اختصاص می‌دهند. چند روز پیش آماری منتشر شد که نشان می‌داد گیمرهای امریکایی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در مجموع ۱۰.۹ میلیارد دلار برای بازی کردن هزینه کرده‌اند. این رقم به تنهایی نشان دهنده عظمت و قدرت صنعت بازی‌های ویدیویی است؛ آن هم در شرایطی که سایر صنایع سرگرمی مثل سینما با رکود شدید و کاهش بی‌سابقه درآمد مواجه شده‌اند.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده