نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳

دامنه‌ی وبسایت System Shock 3 تحت مالکیت Tencent در آمد

دامنه‌ی بازی System Shock 3 اکنون به نام شرکت تنسنت است. به‌همین‌خاطر ممکن است این شرکت امتیاز این بازی را خریداری کرده باشد.

طبق گزارشی که به‌تازگی توسط VGC منتشر شده، مشخص شده است که دامنه‌های بازی‌های System Shock 3 و System Shock 4 در حال حاضر تحت مالکیت شرکت تنسنت (Tencent) هستند. این مسئله ممکن است به این معنا باشد که استودیویی که درحال‌حاضر روی بازی سیستم شاک 3 کار می‌کند یعنی OtherSide Games ممکن است از منابع تازه‌ای سرمایه‌گذاری دریافت کرده باشند. ناشر قبلی آن‌ها یعنی استاربریز (Starbreeze) با مشکلات مالی مختلفی مواجه شده است و این احتمال وجود دارد که سازندگان به سراغ ناشر تازه رفته باشند.

این مسئله همچنین با گفته‌های کارگردان تیم یعنی وارن اسپکتور نیز هم‌خوانی دارد. او پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ گفته بود که چندین ناشر حاضر به همکاری با استودیو OtherSide هستند تا بازی آن‌ها را منتشر کنند و این استودیو منابع مالی کافی دارد تا بتواند تا زمان نوشته شدن یک قرارداد جدید، به حیات خود ادامه دهد.

البته مشخص است که در این مدت چیزهای زیادی درباره‌ی این استودیو تغییر کرده و شرایط جدیدی بر تیم حکم‌فرما شده است. همین چندی پیش بود که یکی از اعضای انجمن RPGcodex که ادعا می‌کرد یکی از کارکنان سابق استودیو OtherSide است، گفته بود که اعضای این استودیو درحال‌حاضر دیگر مشغول به کار نیستند.

ماه گذشته، معاون رئیس بخش بازاریابی و تجارت این استودیو یعنی والتر سومول با انتشار پستی در فروم‌های استودیو OtherSide اعلام کرد که این استودیو همچنان زنده است و روند تولید بازی‌اش را به خوبی پیش می‌برد. او حتی درباره‌ی «مفهومی جدید» صحبت کرد که قرار بود به‌زودی توسط این استودیو از آن پرده‌برداری شود. اما پس از مدتی، خبر جدایی او از این استودیو منتشر شد.

به نظر می‌رسد پس از این اتفاق، تعداد بسیار کمی از اعضای این استودیو همچنان در آن باقی مانده باشند. بااین‌حال، هنوز هیچ خبر تازه‌ای از وضعیت این استودیو به گوش نرسیده است. آن‌ها همچنین در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک و توییتر نیز هیچ فعالیتی نداشته‌اند و خبر تازه‌ای درباره‌ی وضعیت خود منتشر نکرده‌اند.

اگر تنسنت این استودیو را خریداری کرده باشد یا اینکه حق و حقوق انتشار سری سیستم شاک را به‌دست آورده باشد، باید منتظر ماند و دید قرار است چه اتفاقاتی برای این بازی و همچنین برای استودیو رخ دهد. تنست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا است و به‌تازگی روی صدها شرکت دیگر سرمایه‌گذاری کرده است. در میان این شرکت‌ها می‌توان چندین سازنده‌ی بزرگ غربی را نیز یافت. سازنده‌هایی که از میان آن‌ها می‌توان به اپیک گیمز (Epic Games)، اکتیویژن (Activision)، بلیزارد (Blizzard) و یوبی سافت (Ubisoft) اشاره کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی فعالیت‌های این استودیو چیست؟ به نظر شما تغییر مالکیت بازی به نفع آن تمام می‌شود یا به ضرر آن؟


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده