نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

مراحل تولید بازی The Binding of Isaac: Repentance همچنان ادامه دارد

آخرین بسته‌ی الحاقی The Binding of Isaac احتمالاً اواخر امسال عرضه می‌شود.

اگر از علاقمندان بازی‌های روگ‌لایک باشید، به احتمال زیاد بازی The Binding of Isaac را تجربه کرده‌اید؛ اثری جذاب و باکیفیت که تا امروز بسته‌های الحاقی مختلفی برای آن عرضه شده و دو سال قبل هم آخرین بسته‌ی الحاقی آن با عنوان توبه (Repentance) معرفی شد. مدت‌ها است خبر خاصی در مورد Repentance منتشر نشده و همین قضیه باعث نگرانی بعضی از طرفداران بازی شده بود، ولی خالق آن یعنی ادموند مک میلن به‌تازگی خبر از ادامه داشتن مراحل تولید بازی داده است.

ناراحتی طرفداران The Binding of Isaac نسبت به بی‌خبری از Repentance از جایی اوج گرفت که مک‌میلن صفحه‌ی کیک استارتری برای بازی جدید خود Tapeworm راه‌اندازی کرد؛ پروژه‌ای که با وجود درخواست ۲۵ هزار دلار، توانسته در عرض ۲۰ روز بیش از ۷۰۰ هزار دلار به‌دست آورد. معرفی این پروژه باعث شد عده‌ای از دوست‌داران آیزاک تصور کنند تولید Repentance متوقف شده است، ولی مک‌میلن در توئیتی به ادامه‌ی تولید بازی اشاره کرده و گفته است:

Repentance همچنان در دست تولید است و با اینکه کارهای زیادی روی آن انجام شده ولی هنوز چیزهای کمی باقی‌مانده است، مثل اضافه کردن چند غول دیگر، تعدادی آیتم، یکی دو میان‌پرده و موارد ویژه‌ای که عاشق آن‌ها خواهید شد.

هدف اولیه‌ی ما عرضه‌ی Repentance تا آخر تابستان بوده، ولی به‌خاطر مسائل مربوط‌به ویروس کرونا ممکن است این مدت‌زمان کمی طولانی‌تر شود.

The Binding of Isaac سال ۲۰۱۱ در قالب یک بازی فلش برای کامپیوتر عرضه شد و توانست خیلی زود طرفداران پرشماری به‌دست آورد. بعدها بازی به‌تدریج کامل‌تر شد و درنهایت در سال ۲۰۱۴ نسخه‌ی کامل آن با تغییراتی عظیم تحت‌عنوان The Binding of Isaac: Rebirth توسط Nicalis برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کنسول‌های دیگر منتشر شد و کم‌کم پلتفرم‌های بیشتری به جمع میزبان‌های آن اضافه شدند، از جمله نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷.

محبوبیت این اثر روگ‌لایک به‌حدی بوده است که دو سال قبل درحالی کمپین کیک‌استارتر بازی کارتی The Binding of Isaac: Four Souls با درخواست ۵۰ هزار دلاری راه‌اندازی شد که این رقم در عرض ۷۵‌ دقیقه به‌دست آمد و درنهایت هم طرفداران بازی مبلغ ۲.۶ میلیون دلار را برای آن جمع‌آوری کردند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده