نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

شکایت یوبیسافت از اپل و گوگل برسر یک بازی موبایل شبیه به Rainbow Six Siege

شرکت Ubisoft به دلیل آنچه که از آن به عنوان کپی برداری مستقیم از بازی Tom Clancy's Rainbow Six Siege در یکی از بازی‌های اندروید و iOS یاد می‌کند، یک پرونده‌ی شکایت علیه Apple و Google تنظیم کرده است.

نماینده‌ی شرکت یوبیسافت در متن شکایت نامه‌ای که روز جمعه، ۱۵ مِی در لوس آنجلس کالیفرنیا به ثبت رسانده، اعلام کرده که این شرکت بعد از اطلاع از تخلف سازندگان بازی Area F2 در عدم رعایت حق کپی رایت نسبت به یکی از مجموعه بازی‌های متعلق به این شرکت، درخواست خود نسبت به حذف این عنوان از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی استور شرکت‌های اپل و گوگل را ارسال کرده اما آن‌ها از این کار خودداری کرده‌اند.

براساس گزارش نشریه Bloomberg، یوبیسافت اصرار دارد که شباهت‌های میان این دو اثر به قدری بالاست که به سختی می‌توان بین آن‌ها تمایز قائل شد. این شرکت، اظهار داشته که رقبای مستقیم آن‌ها در بازار فروش به صورت پیوسته سعی در سوء استفاده از محبوبیت Rainbow Six Siege و جلب نظر مخاطبان نسبت به آثار خود را داشته و تلاش می‌کنند تا جامعه‌ی کاربران و در نهایت سود حاصل از عرضه‌ی را به سمت خود متمایل متمایل کنند.

Area F2

بازی Area F2 که از ماه گذشته فروش خود در پلتفرم‌های اندروید و iOS را شروع کرده، در توضیحاتی که در فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل ارائه کرده، خود را به عنوان «نخستین بازی شوتر Close-Quarters Battle در پلتفرم موبایل» معرفی کرده و در خصوص می‌نویسد:

این بازی، امکان تقابل بازیکنان در یک محیط بسیار واقعگرایانه را در دو جبهه‌ی مهاجمان و مدافعان فراهم کرده و بازیکنان می‌توانند با انتخاب از میان مجموعه‌ی متنوع و گسترده‌ای از ایجنت‌های داخل بازی، از قابلیت‌ها و سلاح‌های منحصر به فرد آن‌ها استفاده کنند. این بازی، امکان تخریب و نفوذ از تمامی دیوارها و سقف ساختمان‌های نقشه‌ی بازی را فراهم کرده و باتوجه به این که هریک از جوانب سازه‌های مختلف نقشه می‌توانند به عنوان مسیر ورودی سایر رقبا مورد استفاده قرار بگیرند، این موضوع موجب می‌شود تا بازیکنان ملزم به استفاده از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مناسب برای غلبه بر این نقطه ضعف بوده و با چالش‌های جدی و هیجان انگیزی مواجه شوند.

Rainbow Six Siege

Ubisoft در ادامه‌ی متن شکایت نامه‌ی خود می‌نویسد:

R6S یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره و رقابتی در سرتاسر جهان بوده و در میان ارزشمندترین دارایی‌های این شرکت جا می‌گیرد. تمامی جنبه‌های مجازی بازی AF2، از صفحه‌ی انتخاب میان اپراتورها گرفته تا نحوه‌ی نمایش امتیاز نهایی و کلیه‌ی محتوای بین آن، به وضوح از روی Rainbow Six Siege کپی برداری شده و این موضوع به سادگی قابل تشخیص است.

تا زمان انتشار این خبر، هیچگونه اظهارنظر رسمی از سوی گوگل، اپل یا شرکت Alibaba به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Area F2 نسبت به این شکایت صورت نگرفته است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده