// یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

توضیحات سازندگان Ghost of Tsushima در مورد رابط کاربری مینیمال و گیم پلی بازی

در جدیدترین قسمت از پادکست وبسایت پلی‌استیشن، تیم سازنده Ghost of Tsushima توضیحاتی را حول جهان بازی و ویژگی‌های آن ارائه کرده است.

چندی پیش بود که تریلر گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima پخش شد و در جریان آن شاهد ۱۸ دقیقه از گیم‌پلی بازی و مکانیسم‌های آن بودیم. یکی از مواردی که در جریان گیم‌پلی بازی مشاهده کردیم، رابط کاربری مینیمال بازی بود. تیم سازنده قصد دارد یک تجربه همه‌جانبه را ازاین‌طریق در اختیار مخاطب قرار دهد. حال این سؤال پیش می‌آید که بازیکنان به چه شکل باید در جهان بازی به انجام کارهای مختلف بپردازند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، در جدیدترین قسمت از پادکست وبسایت پلی‌استیشن، نیت فاکس و جیسون کانل، به‌ترتیب کارگردان و کارگردان خلاق Ghost of Tsushima، توضیحاتی را حول ویژگی‌های مختلف گیم‌پلی از جمله رابط کاربری مینیمال آن ارائه کرده‌اند. تیم سازنده برای خلق بازی فیلم‌های سامورایی محور معروفی را تماشا کرده‌ و در جریان آن‌ها متوجه شده‌اند که باد و وزش آن، یکی از ویژگی‌های اصلی است. ازاین‌رو به این نتیجه رسیدند که از وزش باد می‌توانند برای هدایت کردن بازیکن به نقاط مختلف استفاده کنند.

بازیکنان به‌واسطه‌ی وزش باد و حیوان‌ها می‌توانند محیط‌های بازی را مورد بررسی قرار دهند

استفاده از باد همانند یک مورد جذاب در ابتدای پروسه ساخت بازی خود را نشان داد و سپس آن را گسترش دادند. در ادامه مشخص شده که هدف از انجام این کار، جلب توجه کاربر به جهان بازی است، نه اینکه مدام به رابط کاربری نگاه کند تا راه خود را پیدا کند. حیوان‌ها و وزش باد سبب می‌شوند تا بازیکن محیط‌های Ghost of Tsushima را بررسی کند و مواردی را ببیند که او را به محیط‌های جدید هدایت می‌کند. تیم سازنده اعلام کرده که هدف اصلی آن‌ها، به‌جای تجربه یک بازی ویدیوی، جذب کاربر به زیبایی‌های سوشیما است.

Ghost of Tsushima

تمامی محیط‌هایی که در بازی مشاهده می‌شوند، محیط‌هایی هستند که در هسته اصلی طراحی بازی قرار داده شده و بازیکن می‌تواند به‌تمامی آن‌ها سفر کند. استودیو ساکر پانچ (Sucker Punch)، سازنده گوست آو سوشیما، جهان فئودال ژاپن را به‌گونه‌ای خلق کرده که بازیکن در آن گم شود و اگر بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، نحوه طراحی آن را درک خواهید کرد. از نظر گیم‌پلی، اعضای تیم سازنده مبارزات را در سه واژه، شمشیر، خون و گل‌ولای توصیف کردند. 

ساختار مبارزات به‌گونه‌ای طراحی شده که ساختاری پایه و بسیار کشنده داشته باشند. در فیلم‌های سامورایی، هر یک از مبارزان تنها با یک ضربه یکدیگر را از بین می‌برند. استفاده از این مورد در بسیاری از بازی‌های ویدیویی سخت است، زیرا دشمنان و حتی خود شما به‌سرعت خواهید مرد. تقریبا خلق این مورد برای تیم سازنده زمان‌بر بوده است، اما آن‌ها از نتیجه کار خود راضی هستند. ساختار گیم‌پلی به‌گونه‌ای است که می‌توانید همانند یک شبح در بازی عمل کنید و با آیتم‌های خود، به‌صورت مخفیانه دشمنان را از بین ببرید و باعث ترس و لرز آن‌ها شوید. همچنین در طول پیشرفت خود در بازی و ساختار شبح، حتما لازم نیست که تمامی افراد را بکشید.

این در حالی است که روی دوم مبارزات، یک سامورایی همه فن حریف است که دشمنان را با طعم شمشیر خود آشنا می‌کند. در انتها در مورد حالت عکاسی (Photo Mode) بازی هم توضیحاتی ارائه شد. در همان مراحل اولیه توسعه که مکانیسم هدایت بازیکن به‌واسطه وزش باد خلق شد، تیم سازنده به فکر خلق حالتی افتاد که بازیکن ازطریق آن بتواند حتی مسیر وزش باد را هم تغییر دهد. حالت عکاسی Ghost of Tsushima ویژگی‌های متنوع و بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان از میان‌ آن‌ها به مهر و استامپ‌های خوشنویسی و نوارهای مشکی رنگ در تصویر اشاره کرد تا حس‌وحال سینمایی به عکس خود بدهید. 

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۲۷ تیر ماه (۱۷ جولای) برای پلی ‌استیشن 4 عرضه می‌شود. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده