نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

تصاویر نسخه‌های اولیه‌ی Diablo 3 ظاهری بسیار تاریک‌تر را نشان می‌دهند

تصاویری که از نسخه‌ی اولیه‌ی بازی Diablo 3 منتشر شده‌اند، نسبت به آنچه این بازی هم‌اکنون هست ظاهر بسیار تاریک‌تری دارند.

بازی Diablo 3 در دورانی که گذشت، تغییرات زیادی به خود دید و توانست به یکی از بازی‌های موفق شرکت بلیزارد (Blizzard) تبدیل شود. البته این بازی در ابتدای عرضه‌اش چنین وضعیتی نداشت و چندان نزد طرفداران سری محبوب نبود. یکی از چیزهایی که سازندگان بازی دیابلو 3 به‌شدت به‌خاطر آن مورد سرزنش قرار گرفتند، سبک بصری و کارگردانی هنری بازی بود. درواقع طرفداران فکر می‌کردند این بازی بیش از اندازه رنگارنگ و روشن است و این با ظاهر تاریک دو بازی قبل سری هماهنگ نیست. البته دیابلو ۳ فقط به‌خاطر سبک گرافیکی‌اش نقد نشد و مشکلات زیادی داشت که طرفداران را آزرده می‌کرد؛ اما سازندگان با گذشت زمان، توانستند با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌‌های متعدد و بسته‌های الحاقی پرتعداد، این بازی را رفته‌رفته به چیزی تبدیل کنند که طرفداران در ابتدا به‌دنبال آن بودند.

Diablo 3

درحال حاضر، طبق تازه‌ترین اسکرین‌شات‌هایی که از بخش‌های ابتدایی تولید بازی منتشر شده، می‌توانیم ببینیم که دیابلو 3 حداقل اوایل دوران تولیدش قرار نبوده و سبک‌وسیاقی رنگارنگ راهی بازار شود و بسیار تاریک‌تر از آنچه اکنون هست بوده. طبق تصاویری که توسط یکی از هنرمندانی که زمانی روی این بازی کار می‌کرده، این بازی شباهت بسیاری به بازی Diablo 2 داشته است. این تصاویر ماه‌ها پیش توسط اسکار کوِستا منتشر شده بودند؛ کسی که پیش‌تر در استودیوی بلیزارد نورث (Blizzard North) مشغول به کار بود. این استودیو سازنده‌ی اصلی سری دیابلو است و دو نسخه‌ی اول از این سری را توسعه داده بود. بلیزاد نورث در سال ۲۰۰۵ تعطیل شد و این هنرمند تصاویر مربوط‌به پروژه‌ی ناتمام آن‌ها را به اشتراک گذاشته است. این تصاویر مدتی پیش در دسترس قرار گرفتند اما تاکنون کسی متوجه آن‌ها نشده بود؛ حال یکی از وبسایت‌های طرفداران سری دیابلو آن‌ها را یافته و منتشر کرده است.

طبق آنچه کوستا درباره‌ی این بازی گفته:

مدل‌های این بازی چندضلعی‌های بسیار اندکی داشتند و ما فقط از پالت رنگ‌های ساده و اولیه برای آن‌ها استفاده می‌کردیم.

Diablo 3

بدون شک طبق چیزی که در تصاویر می‌بینیم، بازی بسیار ناقص و ناکامل بود، اما آنچه مشخص است این است که در همین مراحل اولیه هم ظاهری بسیار تاریک‌تر و گوتیک‌تر دارد. البته نمی‌توانیم بگوییم که این سبک کارگردانی هنری نتیجه‌ای بهتر از آنچه بازی هم‌اکنون از آن بهره‌مند است فراهم می‌کرد، اما قطعا یک فضای تاریک‌تر می‌توانست بهتر انتظارات طرفداران را فراهم کند.

با اینکه بازی Diablo 3 در حال حاضر اثر قدرتمندی است و طرفداران بسیاری دارد، شرکت بلیزارد اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند برای ساخت بازی Diablo 4 به همان فضای تاریک و ترسناک قبلی بازگردند و اینبار حتی بازی را بسیار تاریک‌تر کنند. چیزی که می‌توانیم در تریلرهای معرفی بازی هم آن را به‌خوبی مشاهده کنیم. بازی دیابلو 4 درحال‌حاضر تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد اما طبق آنچه کارگردان بازی بعنی لوییس باریگا گفته، نباید به این زودی‌ها انتظار انتشار آن را داشته باشیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تصاویر نسخه‌ی اولیه‌ی دیابلو ۳ چیست؟ دوست داشتید بازی با ظاهر تاریک ساخته می‌شد یا بازی ظاهری که اکنون دارد؟


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده