// جمعه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۵

پیش بینی شده که پلی استیشن 5 تا پایان سال جاری میلادی ۶ میلیون دستگاه فروش خواهد داشت

به‌تازگی هیدکی یاسودا، یکی از تحلیلگران ژاپنی، پیش‌بینی کرده است که پلی‌استیشن 5 تا پایان سال ماری جاری، ۶ میلیون دستگاه فروش خواهد داشت.

نسل هشتم بازی‌های ویدیویی روبه‌اتمام است و نظر فروش کنسول، پلی ‌استیشن 4 توانست این نسل را از آن خود کند و میزان فروش این کنسول به ۱۱۰.۴ میلیون واحد رسیده است. بااین‌حال سؤال اصلی این است که آیا پلی ‌استیشن 5 هم این شرایط را تکرار خواهد کرد؟ یکی از تحلیل‌گران صنعت بازی‌های ویدیویی معتقد است که این اتفاق رخ خواهد داد.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، هیدکی یاسودا، تحلیلگر Ace Research Institute، درگذشته اعلام کرده بود که پلی‌استیشن 5 تا پایان سال مالی جاری میلادی (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) ۶ میلیون دستگاه فروش خواهد داشت. البته هم‌اکنون به‌خاطر وجود ویروس کرونا و عوض شدن تغییرات، شاید با خود بگویید که این پیش‌بینی تغییر خواهد کرد، اما هیدکی یاسودا همچنان معتقد است که با وجود شرایط قرنطینه و همه‌گیر شدن این ویروس، همچنان پلی‌استیشن 5 میزان واحد پیش‌بینی شده را خواهد فروخت. 

همچنین او در ادامه صحبت‌های خود به یکی دیگر از پیش‌بینی‌های خود هم اشاره کرد. در جریان آن یاسودا اعلام کرده بود که تا پایان سال مالی آینده (اول آوریل ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰) ۱۵ میلیون دستگاه به‌فروش می‌رساند. او بر این عقیده است که درخواست متقاضیان برای خرید کنسول سونی در نسل آینده مورد تاثیر شرایط فعلی قرار نمی‌گیرد و به گزارش مالی موفقیت آمیز سونی اشاره کرد که چندی پیش منتشر شده بود.

البته هیدکی یاسودا شرایط خط تولید کنسول را درنظر نگرفته است و اینکه احتمال دارد شاهد تولید تعداد کنسول‌های کمتری در شرایط فعلی باشیم. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا چه اندازه پیش‌بینی‌های هیدکی یاسودا به حقیقت نزدیک می‌شود. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده