نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵

مدیر منابع مالی سونی: برای قضاوت برنامه تبلیغاتی پلی ‌استیشن 5 منتظر آمار فروش آن باشید

مدیر منابع مالی شرکت سونی در مورد شیوه تبلیغات این شرکت دربرابر مایکروسافت گفت: برای قضاوت منتظر فروش کنسول باشید.

با اینکه مایکروسافت به‌خاطر رویداد اخیر Inside Xbox کمی از سوی طرفداران مورد مواخذه قرار گرفته است، اما روی هم رفته طرفداران صنعت بازی‌های ویدیویی از عملکرد این شرکت در زمینه تبلیغات کنسول نسل بعدی خود یعنی ایکس‌باکس سری ایکس راضی هستند. در مقام مقایسه، شرکت سونی بسیار قطره‌چکانی در حال انتشار اطلاعات از پلی ‌استیشن 5 است و تاکنون صرفا به رونمایی از لوگو، طرح دسته و همچنین انیمیشن آغازین برند Playstation Studios اکتفا کرده است. حتی کنفرانس آنلاین معرفی سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 که با اجرای طراح ارشد این کنسول یعنی مارک سرنی برگزار شد نیز نتوانست آن‌چنان که باید و شاید نظر طرفداران را به خود جلب کند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا سونی نگران شیوه‌ی تبلیغاتی خود است؟ ظاهرا خیر چرا که طبق آخرین اخبار کنسول‌های بازی، پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، یکی از سرمایه‌گذاران از مدیر منابع مالی شرکت سونی یعنی هیروکی توتوکی پرسید:

برخی از افراد می‌گویند که در زمینه معرفی و تبلیغات، پلی‌استیشن 5 از رقیب خود ایکس‌ابکس سری ایکس عقب افتاده است. آیا نمره قبولی را به آن‌چه که تاکنون تیم پلی‌استیشن انجام داده است می‌دهید؟ 

توتوکی در پاسخ به این پرسش گفت:

 به برنامه‌ای که تیم ما آن را در در پیش گرفته‌ است بسیار اهمیت می‌دهیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد. برای پاسخ به این سؤال بهتر است منتظر زمان عرضه و فروش پلی‌استیشن 5 ماند.

پاسخ توتوکی بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که در نسل فعلی کنسول پلی ‌استیشن 4 بسیار فروش خوبی را تجربه کرده و به‌تازگی اعلام شده است که بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. درکنار این مورد کار سونی همچنان با نسل فعلی تمام نشده است و بازی‌هایی همچون The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima قطعا آمار فروش پلی‌استیشن 4 را حتی بهتر از قبل نیز خواهند کرد. 

ghost of tsushima

درهرصورت مانند همیشه بهتر است که تا رونمایی رسمی سونی از پلی‌استیشن 5 صبر کرده و ببینیم که این شرکت چه برنامه‌هایی را برای کنسول نسل بعدی خود در سر دارد. همان‌طور که اشاره شد تاکنون سونی چندان اطلاعات زیادی را از کنسول بعدی خود منتشر نکرده و از این بابت بسیار محافظه‌کارانه رفتار کرده است. بنابراین هنوز اطلاعات چندانی از بازی‌های نسل بعدی این شرکت یا قیمت کنسول نمی‌دانیم و به همین دلیل برای قضاوت عملکرد این شرکت در نسل بعدی بهتر است تا زمان بیشتری را منتظر بمانیم. 

پلی‌استیشن 5 قرار است تا در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود و اخیرا نیز سونی اعلام کرده است که شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی را بر روند توسعه و عرضه این کنسول نگذاشته است. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به سخنان مدیر منابع مالی شرکت سونی با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده