نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵

درآمد Activision Blizzard در سه ماه اول سال به ۱.۷۸۸ میلیارد دلار رسید

اکتیویژن بلیزارد در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۰ موفق شده تا به لطف رشد فراتر از حد انتظار هزینه‌های پرداختی کاربران به درآمد خالص ۱.۷۸۸ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در نشت خبری دیروز خود گزارشی از عملکرد مالی خود در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ را ارائه کرد که بر این اساس، حجم درآمد شرکت از پیش‌بینی‌های اولیه عبور کرده است. طبق تحلیل داده‌های آماری منتشر شده، بخش اعظمی از درآمد ۱.۷۸۸ میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه نخست سال، حاصل پرداخت‌ مبالغ فراتر از حالت عادی کاربران در مجموعه‌ بازی‌های بزرگ اکتیویژن بلیزارد در پی وضع قوانین ویژه‌ی قرنطینه خانگی بوده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، Call of Duty: Modern Warfare و بازی بتل رویال رایگان Warzone هسته‌ی مرکزی عملکرد موفقیت آمیز این شرکت را تشکیل داده و در مجموع ۵۱۹ میلیون دلار از این مبلغ را برای اکتیویژن بلیزارد به همراه داشته‌اند.

همزمان با ثبت یک رکورد فروش جدید در مجموعه‌ی Modern Warfare مجموع تعداد کاربران فعال هفتگی بخش‌های مختلف این بازی به ۱۰۲ میلیون نفر رسید.

Call of Duty: Modern Warfare

بخش دیگری از این نشست خبری آنلاین، به عملکرد کلی این شرکت از زمان پیشبرد رویکرد جدید آن‌ها اشاره داشت:

تجارت ما با ورود به سه‌ماه‌ی دوم سال روند موفقیت آمیزی را با دو بال قدرتمند از مجموعه‌ی Call of Duty تجربه می‌کند و این اتفاق در پی افزایش سرمایه گذاری این شرکت در سال گذشته و همچنین رشد مشارکت مردم با محتوای تعاملی ما امکان پذیر بوده است.

سهم بلیزارد (Blizzard) از این آمار، در مجموع ۴۵۲ میلیون دلار بوده که چیزی در حدود ۳۲ میلیون بازیکن فعال را به صورت ماهیانه در بر می‌گیرد. بازی World of Warcraft با انتشار بسته‌های الحاقی و محتوای جدید خود، همچنان به روند موفقیت آمیز خود ادامه داده و آمار، از افزایش مشترکین بازی در هردو نسخه مدرن و کلاسیک آن حکایت دارند. پیش فروش بسته‌ی الحاقی در آستانه‌ی انتشار Shadowlands نیز آمار قدرتمندی را نشان می‌دهد.

Overwatch

از سوی دیگر Hearthstone و Overwatch را داریم که براساس توضیحات مسئولین مالی بلیزارد، رشد مثبتی را تجربه کرده‌اند. ضمن این که روند ساخت Diablo Immortal نیز شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد و فرایند آزمایش آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

در آماری که از King منتشر شده نیز ۲۷۳ میلیون بازیکن فعال به صورت ماهیانه در بازی‌های موبایلی آن به ثبت رسیده که این آمار نیز به سه ماه‌ اول سال مربوط می‌شود. براساس گزارش رشد تعداد کاربران بازی‌های این شرکت، تشدید بحران کرونا در ماه مارس تأثیر چشمگیری روی روند رشد آن داشته است. نرخ رزرو تبلیغات در این بازی‌ها نیز در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته ۷۵٪ افزایش یافته است.

در ادامه درآمد خالص Activision Blizard برای سه ماهه دوم سال، بدون درنظر گرفتن آیتم‌ها و مقادیر ویژه GAAP چیزی در حدود ۱.۶۹ میلیارد دلار تخمین زده شده که انتظار می‌رود در کل حدود ۶.۸ میلیارد دلار درآمد توسط اکتیویژن بلیزارد گزارش شود. این مقدار به عوامل مختلفی مانند فصل‌های آینده Modern Warfare، دو بازی جدیدی که براساس آی پی مجموعه‌ بازی‌های اکتیویژن منتشر خواهد شد، رویدادهای جدید Call of Duty Mobile، یک بازی جدید از سری Call of Duty و بسته الحاقی Shadowland بازی World of Warcraft بستگی خواهد داشت.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده