نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

شخصی مادی ساخته که Bloodborne را به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند

شخصی توانسته یک ماد بسازد که بازی Bloodborne را روی کنسول پلی استیشن 4 پرو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند.

بازی Bloodborne یکی از مهم‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 است که هم گیمرها و هم منتقدان از آن لذت زیادی برده‌اند. ساخته‌ی استودیو فرام سافتور (From Software) خونین و خشن است و تمرکز فراوانی روی اتمسفر شهر یارنام دارد. البته با وجود اتمسفر متفاوت، هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بلادبورن هم در نهایت با سری Dark Souls یکی است و تفاوت‌های جزیی دارد. یکی از این تفاوت‌ها اکشن سریع بلادبورن است و مبارزه‌ها در آن نسبت به دارک سولز ریتم بسیار سریع‌تری دارند. با توجه به ریتم تند گیم‌پلی بلادبورن، یکی از ایرادهایی که همیشه به آن وارد بوده این است که بازی حتی روی سخت‌افزار ارتقایافته‌ی پلی‌استیشن 4 پرو، با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

این مشکل چیزی است که طرفداران بازی هیچ‌گاه دل خوشی از آن نداشته‌اند اما گویا حالا راه‌حلی برای آن پیدا شده است. یکی از کسانی که برای بلادبورن ماد طراحی می‌کند، به‌تازگی از طراحی ماد جدیدی خبر داده که باعث می‌شود بازی با فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. این فرد که لَنس مک‌دونالد نام دارد، ویدیویی را در توییتر منتشر کرده و بخشی از گیم‌پلی بازی را با فریم‌ریت ۶۰ به نمایش گذاشته. شما می‌توانید این ویدیو را که از بخش‌های ابتدایی بازی گرفته شده در یوتوب مشاهده کنید.

بازی Bloodborne

این حالت که خود کسی آن را ساخته دوست دارد Boost Mode صدایش کند، روی یک کنسول پلی‌استیشن 4 معمولی هم جواب می‌دهد اما از آنجا که این بازی از ابتدا قرار بوده به‌صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا شود و کدنویسی آن هم بر همین اساس انجام شده، وقتی که فریم‌ریت را به ۶۰ تغییر دهیم، برخی اتفاقات و انیمیشن‌ها در داخل بازی با سرعت دو برابر انجام می‌شوند. اما سازند‌ه‌ی این ماد توانسته راهی پیدا کند تا از رخ دادن چنین اتفاقی در پلی استیشن 4 پرو جلوگیری کند. طبق ویدیویی که او منتشر کرده، گیم‌پلی بازی با اجرای Boost Mode بسیار نرم و روان می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این ماد می‌توانید سازنده‌ی آن را در توییتر دنبال کنید و از آخرین دستاوردهای او باخبر شوید.

دیدن چنین مواردی باعث می‌شود این فکر به ذهن‌مان خطور کند که چگونه قرار است بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شوند، روی کنسول پلی استیشن 5 هم به‌صورت ارتقا یافته عرضه شوند. احتمالا همانند بلادبورن، آن بازی‌ها هم برای سخت‌افزارهای قدیمی کدنویسی شده‌اند و هنگام اجرا شدنشان روی کنسول‌های نسل جدید ممکن است دچار مشکل شوند. نه فقط از نظر سخت‌افزاری بلکه اینبار از نظر کدنویسی! حال باید دید که سونی چگونه قصد دارد این مشکلات را حل کند. شاید آن‌ها هم راه‌حل‌هایی همانند آنچه در این ماد استفاده شده را امتحان کنند. شاید هم نیاز باشد تغییراتی در کدنویسی برخی از بازی‌ها ایجاد شود تا به‌صورت آپدیت برای کنسول جدید عرضه شوند.

بازی Bloodborne هم‌اکنون روی کنسول پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد؛ بازی‌ای که هم‌اکنون می‌توانید آن را با تخفیف از فروشگاه پلی استیشن تهیه کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بلادبورن چیست؟ آیا تمایل دارید آن را به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه امتحان کنید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده