نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۹

بازی Gears Tactics در ابتدا یک بازی رومیزی بوده است

طبق گفته سازندگان بازی Gears Tactics، در ابتدا برای درک بهتر المان‌های مختلف گیم‌پلی، یک بازی رومیزی براساس این بازی طراحی و ساخته شده بود.

طبق‌آخرین اخبار بازی و در مصاحبه‌ای با سایت Polygon، استودیو Splash Damage سازنده‌ی بازی Gears Tactics در مورد چگونگی ساخت این بازی استراتژی نوبتی، نکات بسیار جالبی را بیان کرد. از قرار معلوم تیم سازنده با همکاری تایلر بیلمن از استودیو کوالیشن (The Coalition) در ابتدا برای درک هرچه بهتر المان‌های مختلف گیم‌پلی بازی، یکی بازی رومیزی از آن طراحی و کار ساخت بازی را از آن‌جا آغاز کردند. البته این موضوع چندان حرکت بیگانه‌ای در میان سازندگان بازی‌های ویدیویی نیست چرا که طراحی یک نمونه اولیه از آن‌چه که بازی در نهایت می‌تواند به آن تبدیل شود، بسیار به سرعت توسعه‌ی بازی‌ها کمک می‌کند. البته این که که بازی‌های استراتژی به چه سادگی می‌توانند به بازی رومیزی تبدیل شوند و مرز میان این دو چقدر باریک است نکته‌ی بسیار جذابی است و نشان از اهمیت بازی‌های رومیزی در پیشرفت بازی‌های ویدیویی دارد. 

قبل از توسعه‌ی دیجیتالی بازی‌ها، سازندگان معمولا به‌وسیله‌ی قلم و کاغذ تلاش می‌کنند تا تمامی ایده‌های خود را در مورد بازی به‌سرعت پیاده‌سازی کنند. این موضوع نیز به سرعت توسعه‌ی بازی کمک می‌کند چرا که برخلاف توسعه‌ی دیجیتالی بازی‌ها، تغییر دادن ایده‌ها روی کاغذ هیچ انرژی خاصی از سازندگان نمی‌گیرد و آن‌ها به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توانند هر کاری که می‌خواهند با بازی خود انجام دهند. از آن‌جایی که استودیو اسپلش دمیج به گفته‌ی خود تمایل دارد تا با بازی Gears Tactics، مرزهای بازی‌های استراتژی نوبتی را جا‌به‌جا کند، بسیار منطقی است که در ابتدا آن‌ها از روش کاغذ و قلم در مراحل ابتدایی توسعه‌ی بازی خود بهره برده باشند تا مطمئن شوند تمامی ایده‌های آن‌ها در فضایی بسته‌تر از حوزه‌ی دیجیتالی قابل اجرا هستند. 

Gears Tactics

نمونه‌ی اولیه استفاده از هوش‌ مصنوعی کارت مانند را در بازی هایی مانند Gloomhaven می‌توان مشاهده کرد. پس از آزمایش دقیق، استودیو Splash Damage تصمیم به ساخت اثری با آزادی عمل بیشتر در زمینه‌ی حرکت شخصیت‌ها در میدان مبارزه گرفت. این آزادی به بازکنان تجربه‌ی پویاتری از مبارزات را مانند چیزی مشابه با سری Xcom ارائه خواهد داد که قطعا تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را برای طرفداران به همراه خواهد داشت. 

بازی Gears Tactics در تاریخ ۲۸ آپریل (۹ اردیبهشت) برای پلتفرم‌ پی سی منتشر خواهد شد و در آینده شاهد انتشار این بازی روی ایکس باکس وان نیز خواهیم بود. کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس نیز می‌توانند از این بازی در زمان عرضه لذت ببرند و بهانه‌ای برای تجربه نکردن آن نداشته باشند. اگر بازی بتواند در حد و اندازه‌ی تریلر‌ها و وعده‌های سازندگان خود ظاهر شود، به‌نظر می‌رسد که با یک بازی بسیار خوش‌ساخت طرف خواهیم بود که می‌تواند لحظات خوشی را برای ما رقم بزند. 

نظر شما در مورد بازی Gears Tactics چیست؟ به‌نظر شما این بازی می‌تواند به موفقیتی برای سری Gears of War و استودیو Splash Damage تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده