نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

فورتنایت در فروشگاه گوگل پلی استور برای اندروید در دسترس قرار گرفت

اپیک گیمز اعلام کرد به‌دلیل مشکلات متعددی که توسط گوگل در مسیر عرضه مستقل بازی فورتنایت ایجاد شده است، تصمیم گرفته تا مجدداً این بازی را در Google Play Store عرضه کند.

وقتی صحبت از برترین بازی‌های ویدیویی جهان در سبک بتل رویال می‌شود، فورتنایت همچنان در فهرست بهترین بازی‌های این سبک حضور دارد. باوجود فراز و نشیب‌های زیادی که این بازی در دوران عملکرد خود تجربه کرده است، همچنان با نوآوری‌ها و  کراس اورهای متعدد به نمادهای مختلف فرهنگی، جایگاه ویژه‌ای را در میان جامعه بازیکنان از آن خود کرده است. این بازی تقریباً در هر پلتفرمی که تصورش را بکنید قابل دریافت بوده و این موارد شامل گوشی‌های هوشمند اندروید نیز می‌شوند. حالا به نظر می‌رسد که این بازی بعد از یک غیبت نسبتاً طولانی، مجدداً به فروشگاه استاندارد این سیستم عامل بازگشته است.

اپیک گیمز (Epic Games) در بیانیه‌ای که از طریق وبسایت Polygon منتشر کرده، تأیید می‌کند که این شرکت بالاخره شوتر محبوب خود را به فروشگاه Google Play Store بازگردانده است. قبل از این تصمیم و بعد از این که گوگل با کاهش درصد سود دریافتی خود از محل درآمدهای این بازی مخالفت کرد، اپیک سعی داشت تا با راه اندازی اپلیکیشن و لانچر اختصاصی خود به نوعی مستقل از گوگل عمل کند. اما ظاهراً در نهایت این اقدام به شکلی که اپیک در نظر داشت موفقیت آمیز واقع نشده و این شرکت تصمیم گرفته تا در مواضع خود تجدید نظر کند. هرچند از روی لحن این بیانیه می‌توان متوجه شد که این تصمیم با نهایت نارضایتی اتخاذ شده است. ضمن این که آن‌ها اعلام کردند که در ادامه به پشتیبانی از اپلیکیشن اختصاصی خود نیز ادامه خواهند داد.

Fortnite

در متن بیانیه اپیک نوشته شده:

بعد از گذشت ۱۸ ماه از عملیاتی کردن فرایند عرضه Fortnite خارج از بستر گوگل پلی استور اندروید، ما به یک نتیجه گیری اساسی رسیدیم: کمپانی گوگل، با ترفندها و اختیاراتی که در دست دارد، نرم افزارهایی را که خارج از بستر Google Play عرضه می‌شوند با یک ضرر و زیان اجتناب ناپذیر مواجه می‌کند. این کار از طریق یک سری اقدامات فنی و تجاری برنامه ریزی شده از قبیل نمایش مستمر پاپ آپ‌های امنیتی ترسناک و تکراری در زمان دانلود و آپدیت این نرم افزارها یا محدود کردن توافقات و قراردادهای تولید کنندگان با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی صورت می‌گیرد. روابط عمومی گوگل، منابع ارائه کننده نرم افزارهای ترد پارتی را در فهرست بدافزارهای امنیتی دسته بندی کرده و با استفاده از پروتکل‌های امنیتی خود نرم افزارهایی که خارج از بستر گوگل پلی دریافت می‌شوند را مسدود می‌کند.

بنا به دلایلی که تشریح شد، تصمیم گرفتیم تا مجدداً Fortnite را در گوگل پلی استور عرضه کنیم. ما همچنان به فعالیت اپلیکیشن Epic Games ادامه خواهیم داد و Fortnite خارج از بستر گوگل پلی نیز عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که اپیک قصد داشته تا در پلتفرم اندروید نیز همان کاری را صورت دهد که در فروشگاه‌های Epic Games Store خود در پلتفرم پی سی در پیش گرفته بود. اما ظاهراً گوگل با استفاده از اختیارات خود مانع انحصارطلبی اپیک شده است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، فورتنایت را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.

دانلود بازی Fortnite از فروشگاه گوگل پلی استور


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده